مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: بیماری تب برفکی درلرستان به طور کامل مهار شده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۱۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ ابراهیم توکلی، آمار تلفات دام های مبتلا به بیماری تب برفکی را از ابتدای سال 94 تا به امروز کمتر از هزار راس دام سبک اعلام کرد و گفت: این بیماری بیشتر در بین بره ها و بزغاله ها مشهود است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، کانونهای این بیماری را دربیشترمناطق استان و شروع این بیماری را از شهرستان کوهدشت اعلام و علت آن را وجود دام های غیرمجاز و قاچاق عنوان کرد.

توکلی با بیان اینکه بیماری تب برفکی مانند آنفلوانزا یک نوع بیماری بومی و تهدیدزاست، افزود: به همین منظوراز زمستان پارسال تاکنون بیش از3 میلیون راس دام در این استان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: طبق برنامه مصوب قراراست تا اول مهرماه حدود یک میلیون ویکصدهزار راس دام سبک درلرستان برضد این بیماری مایه کوبی شود که در حال رایزنی برای افزایش این آمار به 2 میلیون راس هستیم.

توکلی بابیان اینکه تمام دام های سنگین استان برضد این بیماری مایه کوبی شده، دام های آلوده، وسایل آلوده وباد را از مهمترین راههای انتقال بیماری تب برفکی برشمرد وگفت: این بیماری حتی دربین کشورهای پیشرفته مانند آلمان هم به طورکامل ریشه کن نشده است.

در استان لرستان حدود3 و نیم میلیون راس دام سبک و بین 110 تا 130 هزارراس دام سنگین وجود دارد.

ارسال نظرات