درحالی که کارخانه های تولیدی بزرگ به سمت تعطیلی سوق داده می شوند این اقتصادمقاومتی است بیشترین نقش و سهم را در حمایت از بخش تولید کشور دارد و به نیکی می توان آن را در صنایع کوچک و تبدیلی به وضوح مشاهده کرد.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۵۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
به گزارش بسیج امروز نظریه و ایده اقتصاد مقاومتی همانند یک برندجهانی در حال صادرات است به طوری که بیل گیتس دقیقا شبیه و با تقلید از راهکارهای بسیج سازندگی که از سه سال پیش در سراسر کشور شروع به کار کرد در حال اجرا کردن ایده های مقام معظم رهبری است.

درحالی که کارخانه های تولیدی بزرگ به سمت تعطیلی سوق داده می شوند این اقتصادمقاومتی است بیشترین نقش و سهم را در حمایت از بخش تولید کشور دارد و به نیکی می توان آن را در صنایع کوچک و تبدیلی به وضوح مشاهده کرد.

برپایی نمایشگاه ضیافت رمضان در شهرستان لنده با حضور غرفه دارانی از سراسر کشور به همراه سوغات استان های مختلف امروز به طور رسمی با حضور مسئولان ارشد این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاهی که خوشبختانه عمده تولیداتشان داخلی است و همین امر تبلور اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را به منصه ظهور گذاشت.

به همین منظور با برخی از تولیدکنندگان و غرفه داران این نمایشگاه هم کلام شدیم تا نقش کالای ایرانی را در تحقق اقتصاد مقاومتی به عینیه مشاهده نماییم.

*اشتغالزایی 350نفره در تولید گل های کریستال

عباس سیاحی تولیدکننده گل های کریستالی از استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده گفت: بیش از سه سال است که در زمینه تولید گل های کریستالی فعالیت داریم و بیش از 150خانوار با جمعیتی بالغ بر 350نفر به طور مستقیم کار تولیدی گل های کریستالی را برعهده دارند.

وی افزود: به منظور فراگیری عمومی این هنر ایرانی اسلامی از همان ابتدای شروع سعی کردیم به صورت رایگان آموزش های لازم را به آنان بدهیم.

این تولیدکننده گل کریستالی از استان خوزستان تصریح کرد: افتخار ما این است که خود تولید کننده هستیم و بازار مصرف عمده شهرهای ایرانی را با گل های کریستالی تامین می کنیم.

وی تاکیدکرد: مهمترین شعار ما هر ایرانی یک تولید کننده که برگرفته از همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

*با ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات خود دست شرکت های چینی را بسته ایم

حمیدبرزویی از تولیدکنندگان کفش در استان های تهران و تبریز است که در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ضمن تاکید بر حمایت از اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: به نظر من اگر حمایت از تولید داخلی آن هم کالای با کیفیت ایرانی صورت گیرد ما می توانیم با شرکت های چینی رقابت داشته باشیم.

وی افزود: ماتولیدکننده کفش با کیفیت ایرانی از تولید به مصرف هستیم و افتخار ما تولید کالای 100ایرانی است که نیازمند حمایت مردم و مسئولان هستیم.

این تولیدکننده کفش تصریح کرد: ما تاکنون در نمایشگاه های مختلفی در سراسر ایران اسلامی شرکت کرده ایم و در استان های مرزی که رفتیم میزان استقبال مردم از کالای ایرانی باتوجه به عدم کیفیت مناسب کالای های چینی و وارداتی دوبرابر بوده است.

برزویی اظهارکرد: خوشبختانه با ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات خود دست شرکت های چینی را بسته ایم و این یعنی اوج اقتصاد مقاومتی.

این تولیدکننده کفش تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل کیفیت بالای کالای ایرانی تا کنون صادراتی نیز به کشورهای عراق، قرقیزستان، گرجستان و سایر کشورهای همسایه داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: تولید کالای با کیفیت ایرانی ضامن اصلی توسعه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کارگران ایرانی است.

*تولید جوراب باعث اشتغالزایی بیش از200نفر به صورت غیرمستقیم شد

اسماعیل رحمتی تولید کننده جوراب از استان کرمانشاه است که در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده اظهارکرد: بیش از 12سال است که در زمینه تولید جوراب با کیفیت ایرانی در شهرستان سردشت کرمانشاه فعالیت دارم همواره سعی کردیم کالای با کیفیت ایرانی تولید کنیم.

وی افزود: تولید ما از اعضای درجه یک خانه با حضور چندین نفر از وابستگان شروع کردیم که خوشبختانه تولیدات مستقیم این 10تا15نفر توانست زمینه اشتغال غیرمستقیم بیش از 200نفر را فراهم نماید واین یعنی تجلی اقتصاد مقاومتی در سراسر ایران اسلامی.

این تولیدکننده جوراب ایرانی اظهارکرد: باتوجه به استقبال خوب مردم از جوراب تولید داخل به دنبال توزیع گسترده و شبکه توزیع در سراسر کشور هستیم.

رحمتی تاکید کرد: از فروش کالای ایرانی احساس رضایت دارم و امیدوارم مردم نیز به این باور و اعتقاد راسخ برسند و از کالای ایرانی حمایت کنند.

*حمایت مسئولان از بخش تولید می تواند باعث رونق بازار

عادل سپهری تولیدکننده لباس بچگانه از استان همدان در ادامه گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی در جامعه اظهارکرد: وقتی قدرت خرید مردم خوب باشد ما هم به تبع خرید آنان راضی خواهیم بود.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم در این سالها با افزایش سطح کیفی تولیدات بازار خوبی در سراسر کشور داشته باشیم و همین امر نیز باعث شده است که مشتریان ما در کل کشور بهتر شود.

این تولید کننده همدانی تصریح کرد: حمایت مسئولان از بخش تولید می تواند باعث رونق بازار و خروج تولید از رکود شود که تحقق آن نیازمند عزم راسخ مسئولان است.

*خوشحال هستیم که تولیدات ما در ماه مبارک رمضان میهمان سفره مردم است

یونس الماسی یکی دیگر از تولید کنندگان نان برنجی کرمانشاهی است که با سوغات ناب کرمانشاه در نمایشگاه ضیافت رمضان حضور پیداکرده و در گفت وگو با این پایگاه خبری اظهارکرد: بیش از 10 تا 12سال است که در زمینه تولید سوغات کرمانشاه مشغول فعالیت هستیم و علاوه بر نان برنجی، کاک خرمایی نیز تولید و علاوه بر مصرف داخلی کشور به کشور عراق و ترکیه نیز صادرات داریم.

وی افزود: خوشحال هستیم که تولیدات ما در ماه مبارک رمضان میهمان سفره مردم است و امیدواریم در هنگام صرف افطاری دعا گوی ما باشند.

این تولید کننده کرمانشاهی تصریح کرد: بالاترین افتخار ما تولید کالای باکیفیت ایرانی برای مصرف مردم ایران اسلامی و کشورهای مسلمان همسایه است.

*اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد و اعتقاد به تولید کننده داخلی داشتن

امیر رضایی تولید کننده شلوار و پیراهن مردانه  نیز در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: یکی از مهمترین افتخارات ما تولید شلوار و پیراهن مردانه از پارچه ایرانی است و همین امر باعث حمایت از بخش تولید صنعت نساجی می شود.

وی افزود: شرکت تولیدی ما استان های کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خوداستان اصفهان را پوشش می دهد که خوشبختانه به دلیل تنوع کالا و کیفیت خوب آن مشتریان زیادی در این استان ها داریم.

رضایی اظهارکرد: حمایت مسئولان و مردم مهمترین دلیل ماندگاری تولیدی ما است که امیدواریم با تولید محصولات باکیفیت پاسخگوی اعتماد این دو باشیم.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد و اعتقاد به تولید کننده داخلی داشتن و حمایت از آن کردن و نخریدن کالای خارجی وقتی مشابه آن در داخل تولید می شود.

اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه برتولید داخل و حمایت از تولیدکننده داخلی با نخریدن کالای خارجی وقتی نمونه مشابه با کیفیت مناسب تر در کشور تولید می شود و همه ما باید سعی کنیم که این فرهنگ را به فرزندان و اطرافیان خود بیاموزیم.

ارسال نظرات