خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۶۹۴۸۸۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

ماموستا ملاقادر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، با اشاره به اینکه جنگ امروز دشمنان در جبهه فرهنگی است اظهار داشت: دشمن بیشترین فشار را در حوزه فرهنگی بر کشور وارد می‌کند و برخلاف جنگ‌های نظامی و اقتصادی در عرصه فرهنگی راه‌های نفوذ دشمن بسیار خطرناک است زیرا بدون هیاهو جامعه را با ابزارهای فرهنگی مورد هجوم قرار می‌دهد.

وی حوزه فرهنگ را حوزه وسیعی دانست که بر تمام مناسبات اجتماعی تاثیرگذار است و گفت: مقابله با این هجوم فرهنگی دشمن بسیار سخت و مستلزم نیروهای کارآمد و متخصص، برنامه و هزینه است اما متأسفانه در حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار فرهنگ برنامه خاص و مدیران متخصص در کشور وجود ندارد و حتی گاهی اوقات حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه نیستیم.

ماموستا قادری امر به معروف و نهی از منکر را زیربنای کاری فرهنگی و به معنای دعوت به نیکی و بازداشتن از بدی به‌عنوان یکی از فرائض و دستورات الهی دانست و اظهار کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جهت حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار و مورد تأکید است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف هر فرد مسلمان است که باید با رعایت شرایط اجرا شود افزود: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر امکان ایجاد ناراحتی برخی از افراد وجود دارد اما با این وجود و با فرض اینکه امر به معروف و نهی از منکر موجب دلخوری فاعل منکر یا بعضی از مردم نسبت به دین می‌شود نباید این وظیفه بسیار مهم ترک شود.

وی با بیان اینکه تمدن به شکل عام به معنی نظم اجتماعی قوم است که شامل پیشرفت‌های مادی و معنوی آن قوم می‌شود عنوان کرد: تمدن اسلامی که بر پایه‌های فرهنگ اسلامی استوار است یکی از به‌روزترین و قویترین تمدن‌ها است که اگر بخش مادی آن کنار گذاشته شود، بخش معنوی آن به‌ عنوان سبک و روش زندگی متن زندگی‌ مسلمانان را تشکیل می‌دهد.

امام جمعه شهرستان پاوه سبک و روش زندگی را بخش اصلی تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: مسائلی همچون خانواده، تشکیل زندگی، نوع مسکن، نوع لباس، نوع خوراک، تفریحات، آموزش، بازار، رفتارهای اجتماعی متن زندگی انسان‌ها و بخش اصلی یک تمدن هستند.

ماموستا قادری با بیان اینکه بدون تردید تمدن نوین اسلامی با تحقق وعده‌های الهی محقق می‌شود افزود: وظیفه امت اسلامی، علمای اسلام و مسئولان به عنوان حاکمان ممالک اسلامی تلاش جدی و با صداقت در راستای تحقق وعده‌های الهی است و بدون تردید تمدن متعالی اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

ارسال نظرات