خبرهای داغ:
مسئول آموزش مناطق محروم آموزش فنی و حرفه‌ای خوستان خبر داد
مسئول آموزش مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و نوار مرزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از نیازسنجی آموزش فنی‌وحرفه‌ای 130دهستان و 4 هزار و 622 روستا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۹۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

بهادر ریاحی‌پور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اهواز اظهار کرد: 28درصد جمعیت کشور در فضای روستایی زندگی می‌کنند که حجم این جمعیت 21میلیون و 900هزار نفر است از این میزان 17میلیون نفر در سن کار هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور در راستای تحقق اسناد بالادستی در قالب ماده 8 آئین نامه اجرایی ماده194 قانون 5 ساله توسعه موظف به نیاز سنجی آموزشی مناطق روستایی، عشایری و نوار مرزی با استفاده از کارگروه‌های استانی و تهیه تقویم برای متقاضیان اشتغال است.

مسئول آموزش مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و نوار مرزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان خاطرنشان کرد: در سال جاری این آموزش‌ها در سراسر روستاهای استان بر اساس ارتقاء شغل و کارآفرینی در صنعت، گردشگری و کشاورزی آغاز شده است.

وی ادامه داد: به منظور تحقق اهداف طرح آموزشی در این مناطق دستگاه‌های اجرایی محلی باید در نیاز سنجی آموزشی روستاها و مناطق هدف را احصا کنند.

ریاحی‌پور توضیح داد: به عنوان نمونه و به دنبال نیاز سنجی آموزشی در روستا مشاهده شد در یکی از روستاها 10موتور سوار برای انجام کارهای خود روزانه تردد می‌کنند که با نیاز سنجی که صورت گرفت یک تعمیرگاه در آن روستا دایر شد تا موتور سواران مشکلات مکانیکی خود را در جاهای دیگر رفع نکنند.

وی در ادامه افزود: نیاز سنجی‌های صورت گرفته در روستاها در زمینه لوازم خانگی، نخیلات، صنایع دستی، مرکبات و کشاورزی بوده است.

ریاحی بیان کرد: نیاز سنجی آموزشی به عنوان یک سند آموزشی بین فرمانداران و مدیران فنی و حرفه‌ای مبادله می‌شود و بر اساس این سند اولویت‌های آموزشی برای منطقه مشخص و شرایط آموزش مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آموزش و نیاز سنجی آموزشی در تمام مناطق هدف استان در حال انجام است اظهار کرد: این طرح 130دهستان و 4هزار و 622 روستا را پوشش می‌دهد.

این مسئول با اشاره به تعهدات فنی و‌حرفه‌ای استان در اجرای طرح آموزش روستاها و مناطق محروم استان خوزستان گفت: تعهد آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای 550هزار ساعت نفر برای توانمند سازی آموزشی تمام مناطق مورد نظر است.

ریاحی پور خاطرنشان کرد: برنامه طرح آموزشی مناطق روستایی و محروم شامل 30درصد آموزش کار آفرینی و کسب و کار 20درصد آموزش‌های مهارتی پایه و عمومی و 50درصد تخصصی است.

وی یادآور شد: مراکزی که به منظور اجرای طرح آموزشی مشخص شدند 30 درصد از تعهدات آموزشی خود را به پایان رساندند و در حال وارد شدن به مراحل دیگر طرح هستند.

ریاحی پور در پایان خاطر نشان کرد: تعین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، آموزش روستاها بر اساس بازوی توانمندسازی برای ارائه خدمات نوین، بهبود تولیدات روستایی، تعیین نیازهای آموزشی در روستاها دربخش کشاورزی و.. را از مهم‌ترین اهداف طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ض

ارسال نظرات
پر بیننده ها