استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، ترویج و نشر مباحث قرآنی بارزترین کار فرهنگی است، گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن مهمترین زمان و برنامه ریزی و فرصت اجرا برای هر نوع حرکت بنیادی در حوزه قرآنی است.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۹۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
سیدموسی خادمی در نشست قرآنی تاکید کرد: با استفاده از همه ظرفیت ها، برنامه های مدونی برای ترویج فرهنگ قرآنی ارائه شود.
خادمی با تبریک ماه مبارک رمضان  این ماه را ماه نزول قرآن و ماهی که می‌ توان در آن از فضیلت های بی شماری بهره‌مند شد برشمرد و گفت: در این ماه فضای معنویت و دینی حاکم در خانواده و جامعه از منظرتوسعه علوم قرآن و عمل به آن بیشتر محقق شدنی است.
استاندار، رفع مشکلات در زمینه فعالیت های قرآنی را مستلزم یک دسته بندی منطقی از سوی فعالان قرآنی دانست وگفت: نشر و ترویج علوم قرآنی به عزم همگانی نیاز دارد و برای توسعه فرهنگ قرآنی باید از خانواده، مدرسه، مساجد، کانون ها و موسسات قرآنی تا ایجاد دانشکده قرآنی برنامه ریزی کرد.
خادمی با بیان اینکه، توان نظام دینی ما در مسائل فرهنگی و مذهبی خلاصه شده و مهمتر از آن علوم قرآنی در راس همه آنها قرار گرفته است، تصریح کرد: قرآن نور هدایت و عامل بازدارنده هر گونه فساد در جامعه است و باید به فعالیت های قرآنی در سطوح و ابعاد مختلف آن توجه کرد.
استاندار بیان کرد: سرمایه ها و ظرفیت های چشمگیری در زمینه قرآن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید اقدامات و حمایت های لازم برای شناسایی و شکوفایی آنها انجام شود.
خادمی با بیان اینکه، فعالیت‌های قرآنی باید به گونه ای باشد که بخش زیادی از اقشار مختلف جامعه را در برگیرد، گفت: برای ثمربخش بودن فعالیت‌های قرآنی باید امور قرآنی را برای افراد ملموس کنیم به طوری که همه برای به نتیجه رسیدن فعالیت‌های قرآنی دغدغه داشته باشند.
استاندار، فرهنگ‌ سازی برای توسعه نگاه همه جانبه به فعالیت‌های قرآنی را ضروری دانست و افزود: اگر بخواهیم در تمامی بخش‌ها موفق باشیم باید قرآن را به متن زندگی خود بیاوریم و از آن در همه لحظات بهره بگیریم.
خادمی اظهار داشت: هر یک از موضوعات حوزه قرآن شامل آموزش، تربیت نخبگان قرآنی، پرورش مربیان و داوران قرآنی و رفع کمبودهای موسسات قرآنی به تقسیم کار خاصی نیاز دارد و در این رابطه هم باید برنامه ریزی کرد.
استاندار با تاکید به اینکه، برای انجام فعالیت های قرآنی نباید تنها به اعتبارات محدود دولتی اتکا کرد، افزود: باید پیشنهادها و دستور کارهای راهگشا به عنوان مصوبات در این نشست ها مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
خادمی، ایجاد شرایط  برای فعالیت های قرآنی را علاوه بر فضا و مکان مناسب، پرورش نیروی متخصص، فراهم کردن ابزار و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برشمرد و تاکید کرد: همه مسئولین باید برای توسعه فعالیت های قرآنی در تمام جوانب همکاری کنند.
استاندار به برپا کردن محافل انس با قرآن، اجرای جشنواره و همایش های قرآنی، ساماندهی مراکز قرآنی که متولیان مردمی دارند، تاکید کرد و شرکت در همایش های کشوری، توسعه خانه های قرآنی در روستاها و تشکیل موسسات و اتحادیه مراکز قرآنی را از جمله ضرورت ها در این بخش دانست.
ارسال نظرات