خبرهای داغ:
فرماندار گرگان ؛

جامعه‌ای که با کتاب و کتابخوانی مأنوس باشد دچار افراط و تفریط نخواهد شد

فرماندار گرگان گفت: جامعه‌ای که با کتاب و کتابخوانی مأنوس باشد دچار افراط و تفریط و احساسات و هیجانات غیر قابل کنترل نمی‌شود و تکیه گاه مطمئنی برای دوری از آسیبهای اجتماعی است.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۰۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ،سید عباس حسینی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی گرگان که با حضور قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان و دشتیان معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و اعضای انجمن در کتابخانه عمومی میرفندرسکی برگزار شد، اظهار داشت: در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز با پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.
وی گفت: جامعه‌ای که با کتاب و کتابخوانی مأنوس باشد دچار افراط و تفریط و احساسات و هیجانات غیر قابل کنترل نمی‌شود و تکیه گاه مطمئنی برای دوری از آسیبهای اجتماعی است.
فرماندار گرگان کتاب را پنجره‌ای برای تعامل و تبادل فرهنگی و حفظ روابط فرهنگی عنوان کرد.
حسینی افزود: شبکه های اجتماعی اینترنتی و رسانه های نوین می توانند در ترویج فرهنگ های سازنده موثر واقع شوند و کتاب را به عنوان ماندگارترین عنصر فرهنگی به جامعه معرفی کنند .
وی بیان داشت: شبکه های اجتماعی می تواند تاثیر شگرفی در ترویج کتاب و کتابخوانی گذارده و مردم را در جهت استفاده از منابع مکتوب فرهنگی و علمی تشویق کنند .
رییس انجمن کتابخانه های شهرستان گرگان در این جلسه خواستار ارائه کتاب برای مخاطبین و کتاب دوستان در فضای مجازی گردید .
گفتنی است : درشهرستان گرگان ۷کتابخانه نهادی و ۱۱کتابخانه ی مشارکتی با سایر ادارات و سازمانها دایر می باشد .
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار