شهردار نمین از مناسب سازی پیاده روها برای نابینایان برای اولین بار در سطح این شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۶۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

مرتضی مقدم در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از نمین، با اشاره به مناسب سازی پیاره روها برای نابینایان اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در سطح شهر نمین و با ساماندهی پیاده روی خیابان حضرت امام خمینی (ره) جهت تسهیل عابرین پیاده نابینا اجرا خواهد شد.

شهردار نمین گفت: این طرح در فاز اول از میدان شهدا و در امتداد مسیر پیاده رو خیابان حضرت امام (ره) تا مقابل ساختمان شهرداری در دو سمت خیابان عملیاتی می شود.

وی افزود: مناسب سازی این پیاده رو به طول یک هزار متر با براورد اولیه دو میلیارد و 200 میلیون ریال و با پازل ها راهنمای نابینایان انجام خواهد شد.

*پیاده روهای ویژه نابینایان

در پیاده رو ها اگر با دقت بیشتر و با احساس سنگفرش ها با حس لامسه موجود در کف پا و در هنگام راه رفتن متوجه خواهید شد که این سنگفرش ها مسیر درست را به افراد نابینا نشان می دهند.

همانطور که درعکس مشاهده می کنید این سنگفرش ها با تفکیک رنگ و شکل از هم مشخص شده اند. سنگفرش نوع اول به رنگ قرمز و طوسی که به صورت مربع های کوچک هم اندازه هستند مخصوص تردد افراد عادی است که در عکس با شماره یک مشخص شده است. سنگفرش های زرد رنگ مخصوص تردد افراد نابینا است. سطح این سنگفرش ها به شکل نوارهای باریک و موازی مشخص شده و به افراد نابینا کمک می کند از مسیر مستقیمی عبور کنند و در راهشان منحرف نشوند.

سنگفرش نوع سوم که آنها هم مخصوص افراد نابینا می باشد به رنگ قرمز و دارای حالت برجسته مانندی در سطح خود هستند و نشان دهنده جاهایی هستند که پیاده رو تمام می شود و ادامه مسیر مستقیم به کوچه یا خیابان می رسد، البته در قسمت هایی از پیاده رو که دارای پله می باشد نیز از این نوع سنگفرش استفاده شده است.

ارسال نظرات