خبرهای داغ:
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: قرآن از ابعاد متکثر و چندگانه برخوردار است که استفاده نکردن از این فرصت‌ها و ویژگی‌ها به عنوان ضعفی برای حوزه و طلاب به شمار می رود.
کد خبر: ۸۶۹۵۰۲۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی بیان کرد: قرآن سفره گسترده و بلند دامنه و عمیقی است که هرکس به قدر فهم، توان و نیازش از آن بهره می‌برد.

وی به ابعاد متکثره و چندلایه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: وجود ابعاد متکثره قرآن کریم نشان از عظمت این معجزه بزرگ الهی است که افراد به تناسب نیازشان از آن بهره می‌برند، برخی در سطوح پایین صرفاً از باب برکت جویی و استفاده ظاهری که این سطح عامیانه است تا سطوح عالی که سطوح اندیشه‌ای، علمی و معرفتی است که عمق هدایت بشریت را رقم می‌زند، از قرآن استفاده می کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: امروزه شاهد بهره‌گرفتن از قرآن حتی در حوزه های متعدد، مانند حوزه‌ زیباشناختی از قبیل صوت، نگارگری و تصویرگری‌های تجسمی و نمایشی، ادبیات، تاریخ، استدلال‌های عمیق فلسفی و رویکردهای جامعه شناسی و زیبا شناسی که می‌تواند خیر و برکت کثیری را به دنبال داشته باشد، هستیم.

وی افزود: این کتاب سفره گسترده برای تأمین خواسته‌ها و نیاز هرکس با هر سطح علمی است و به ویژه اگر مسلمان باشد قرآن برای وی حجت است و غیرمسلمانان نیز معتقدند که قرآن منبع عظیم و پرخیر و برکت و گرانقدری است.

حجت السلام قطبی افزود: امروز ما در شرایطی به دنیا آمده‌ایم که جامعه اسلامی و شیعی و در نظام مقدسی که یکی از ارزش‌های قرآنی به نام ولایت فقیه بر آن حاکم است و در هیچ دوره‌ای تاکنون شرایط و امکانات وسیع سخت افزاری و نرم افزاری مانند الان برای بهره‌گیری از قرآن رقم نخورده است.

وی گفت: قرآن کتاب هدایت برای همه انسان‌ها و نه صرفاً مسلمان و شیعیان است و این نکته را می توان از خطابات قرآنی که با «أیها الناس» بیان شده فهمید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: قرآن آخرین معجزه و پیام الهی است که برای هدایت آمده و متأسفانه طلاب به معنی درستش نتوانستند از این فرصت چه در حوزه تلاوت، حفظ، مرور و چه در حوزه تدبر و اندیشه که امروزه در جامعه بشری نیازمند آن است، استفاده کنند و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با برگزاری دوره سیر تحول دینی در قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گام کوچکی در رفع این نیاز برداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها