ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با «بسیج»:
نماینده دوره نهم مجلس گفت: تعطیلی ارج، مصیبت بزرگ صنعتی است، دولت واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری اعم از ارج را رها کرده است بسیاری از صاحبان صنایع سود بیشتری از فروش ملک می برند تا از این طریق پولی را به جیب ببرند.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۱۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

ابراهیم کارخانه ای نماینده دوره نهم مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: به روز رسانی صنعت کشورمان عامل مهم برای پیشرفت صنایع محسوب می شود تا قابلیت رقابت با سایر صنایع پیشرفته در دنیا را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعطیلی ارج، مصیبت بزرگ صنعتی است افزود: کارخانه ارج از چند دهه قبل فعالیت خود  را آغاز کرده است ولی بعد از اینکه به بخش خصوصی واگذار شد، به جای اینکه به نوسازی ماشین آلات و تجهیزات بپردازند و محصولات به روزشده ای را وارد بازار کنند کارخانه ارج را در حالت رکود نگه داشتند تا به تعطیلی کشاندند، تعطیلی ارج مصیبت بزرگی است.

کارخانه ای بیان داشت: یکی از دلایل عمده در تعطیلی کارخانه ارج این است که ارزش ملک کارخانه بیش از این است که کارخانه به تولید محصولات بپردازد .

وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت علم در کشورمان بیش از میانگین جهانی است افزود: با وجود سرعت علم در کشورمان شاهد هستیم که علم و صنعت با هم تلفیق نشده است و صنایع موجود در کشورمان پاسخگوی نیاز جامعه نبوده است.

نماینده سابق مجلس اذعان داشت: دولت باید برنامه ریزی ویژه برای صنایع کشورمان داشته باشد تا بعد از اینکه صنایع به بخش خصوصی واگذار شد نظارت کافی داشته باشد و بودجه کافی برای تحقیق و توسعه کارخانجات صنعتی قرار دهد.

وی در خاتمه افزود: دولت واحدهای صنعتی، تولیدی و تجاری اعم از ارج  را رها کرده است لذا بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایلی همچون فرسودگی قابلیت رقابت خود در بازار را از دست می دهند و بسیاری از صاحبان صنایع سود بیشتری از فروش ملک می برند تا از این طریق پولی را به جیب ببرند.

ارسال نظرات