نباید آینده و پیشرفت و کشور را در گرو برجام بگذاریم باید بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و اگر برجام دستاوردی نداشت نباید مایوس شویم.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۵۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

رمضانعلی سبحانی فر نماینده منتخب مردم سبزوار و عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر بدعهدی آمریکا در برجام و دلخوش کردن دولت یازدهم به برجام اظهار داشت: نجات اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است اما تبعا تعامل با کشورهای دیگرطبق فرموده رهبر انقلاب مانعی ندارد .

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی کشور اما اگر تعاملات اقتصادی سالم بر اساس منافع با حفظ تولید داخل و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی باشد قطعا  به عنوان ظرفیت قوی از آن استفاده می شود.

سبحانی فر گفت: نسخه اصلی و  راه نجات اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

نماینده منتخب مردم سبزوار در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه آیا برجام خدشه ای به اقتصاد مقاومتی نمی آورد خاطرنشان کرد: از ابتدا مقام معظم رهبری تاکید داشتند دشمنی آمریکا با ایران پایان ناپذیر است و انقلاب اسلامی نقطه مقابل با منافع آمریکا ست و همه تصمیمات و حرکت های بعدی آمریکا مبتنی بر این موضوع خواهد بود.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه  نباید خوش بینانه به مسائل برجام نگاه کنیم تصریح کرد:  بلکه باید با دقت و با تیزبینی مسائل برجام را ترغیب می کردیم  بدعهدی دشمن در اجرای برجام کاملا محرز است بنابراین گره زدن اقتصاد به برجام اشتباه بزرگی است. باید بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و اگر این اتفاق پیش نیامد مایوس نشده و از از توان داخلی کشور استفاده کنیم.

ارسال نظرات