خبرهای داغ:
علی رغم گذشت 6 ماه از برداشت و فروش ذرت
رييس انجمن صنفي كشاورزان شهرستان شوش دانیال (ع) با اشاره به عدم پرداخت مطالبات ذرتکاران شهرستان شوش دانیال(ع) نسبت به خطر کاهش سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در قطب تولید آن هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۸۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوزستان، عبدالرحیم رحیمی نیا رييس انجمن صنفي كشاورزان شهرستان شوش دانیال (ع) با اشاره به عدم پرداخت مطالبات ذرتکاران شهرستان شوش دانیال(ع) نسبت به خطر کاهش سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در قطب تولید آن هشدار داد.

رحیمی نیا در این باره اظهار کرد: چگونه می‌توان انتظار شکوفایی بخش کشاورزی را داشت در حالی که برنامه‌ریزی صحیحی در خصوص خرید تضمینی محصولات استراتژیکی مانند ذرت نداریم.

وی افزود: با گذشت نزدیک به 6 ماه از برداشت ذرت و فروش آن از طریق بورس هنوز حدود 30 درصد از ما به تفاوت قیمت فروش آن به ذرتکاران این شهرستان پرداخت نشده که این موضوع مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده و صدای اعتراض آن‌ها را در آورده است.

رحیمینیاتصریح کرد: در سال زراعی 95 - 94، 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت کشت ذرت قرار گرفت که به دلیل عدم پرداخت به موقع پول ذرت، نسبت به سال زراعی گذشته 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که برای اولین بار فروش 85 هزار تن ذرت برداشت‌شده از طریق بورس صورت گرفت حدود 62 درصد قیمت تضمینی در نزدیکی زمان برداشت و حدود 10 درصد پس از گذشت 5 ماه پرداخت شد اما هنوز حدود 30 درصد از مطالبات ذرتکاران بعد از گذشت 6 ماه پرداخت نشده است و این در حالی است که بانک‌ها اقدام به دریافت جریمه تأخیر تسهیلات پرداخت‌شده به کشاورزان کرده‌اند.

رحیمی نیاخاطر نشان کرد از آنجایی که شهرستان شوش دانیال (ع) رتبه اول تولید محصول استراتژیک ذرت در سطح کشور را دارد، بیم آن می‌رود که عدم پرداخت باقیمانده پول ذرتکاران موجب بی رغبتی کشاورزان نسبت به کشت این محصول در سال زراعی 96 - 95 شود و سطح کشت این محصول مهم و ضروری در سطح این شهرستان و حتی شهرستان‌های همجوار و کل استان کاهش یابد و در مقابل نیاز به واردات این محصول و در نهایت وابستگی کشور افزایش یابد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها