خبرهای داغ:
کشتی‌گیران استان قم در هر دو رشته آزاد و فرنگی بعد از ماه مبارک رمضان در مسابقات کشتی قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشور به روی تشک می‌روند.
کد خبر: ۸۶۹۵۲۴۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کشتی استان قم در رده سنی پیشکسوتان نیز همانند دیگر رده‌های سنی در سال‌های اخیر حضوری موفق در مسابقات قهرمانی کشور داشته و مدال‌های متنوعی توسط چهره‌های قدیمی و سابقه کشتی قم از پیکارهای رده سنی پیشکسوتان کشور کسب شده است.

سال قبل رقابت‌های کشتی قهرمانی رده سنی پیشکسوتان در گروه‌های سنی مختلف بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی ایران به میزبانی هیأت کشتی استان لرستان به انجام رسید و سرانجام با کسب دو مدال برای تیم اعزامی پیشکسوتان هیأت کشتی استان قم همراه بود.

در پایان این مسابقات مجموعا دو مدال به نمایندگان کشتی‌ قم اختصاص پیدا کرد و در حالی که این دوره از رقابت‌ها در هر دو رشته آزاد و فرنگی به انجام رسید، کشتی‌گیران آزادکار پیشکسوت قم موفق به کسب یک نشان نقره و یک مدال برنز این رقابت‌ها شدند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشتی کشور در حالی با کسب دو مدال نقره و برنز برای تیم اعزامی هیأت کشتی قم همراه بود که یکی دیگر از نمایندگان هیأت کشتی قم نیز موفق به کسب مقام پنجم این دوره از پیکارها شد و مجموعا سه نماینده قم بین پنج نفر برتر اوزان خود حضور داشتند.

در گروه سنی B و در وزن 58 کیلوگرم که 28 کشتی‌گیر از استان‌های مختلف برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند، رشید قلعه‌شاهین از تیم هیأت کشتی قم با شایستگی به دیدار پایانی و فینال این وزن راه یافت ولی با واگذاری نتیجه دیدار نهایی به نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی این مسابقات بسنده کرد.

همچنین در این دوره از مسابقات ذبیح‌الله مطلبی در وزن 85 کیلوگرم گروه سنی A در حضور 28 رقیب خود موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد، ضمن اینکه مقام پنجمی کسب شده برای تیم هیأت کشتی استان قم توسط شعبان‌علی ذکوری در وزن 63 کیلوگرم گروه سنی D رقم خورد.

رقابت‌های سال قبل کشتی فرنگی و آزاد پیشکسوتان کشور به میزبانی لرستان در حالی به انجام رسید که تیم پیشکسوتان هیأت کشتی استان قم با نفرات کامل در دو رشته آزاد و فرنگی به این مسابقات اعزام شد و در اوزان مختلف بخت خود را برای کسب مدال و تکرار موفقیت‌های گذشته امتحان کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پیشکسوتان در دوره قبل با عنوان یادواره مرحوم دکتر ضیاء معینی رئیس اسبق انستیتو بین‌المللی کشتی به منظور شرکت در رقابت های جهانی برگزار شد تا برترین‌ها فرصت حضور در پیکارهای جهانی را به دست بیاورند.

دوره جدید رقابت‌های کشتی فرنگی و آزاد پیشکسوتان قهرمانی کشور بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کشتی ایران، به عنوان انتخابی تیم ملی در هفت گروه سنی روزهای بیست و هفتم تیر ماه تا اول مرداد ماه به میزبانی سالن ورزشی شهدای هفتم‌تیر تهران به انجام خواهد رسید.
ارسال نظرات