مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد:

ابلاغ استفتاء دفتر مقام معظم رهبری درباره باز بودن طرح دریا در ماه رمضان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه طرح‌های دریا در ماه مبارک رمضان تعطیل نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به استفتاء دفتر مقام معظم رهبری که ابلاغ شد طرح‌های سالم‌سازی دریا در این ماه دایر است.
کد خبر: ۸۶۹۵۲۸۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: طرح‌های دریا طبق روال سال‌های گذشته از خرداد امسال آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد.

عیسی قاسمی‌طوسی با بیان اینکه این طرح‌ها در ماه مبارک رمضان تعطیل نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به استفتاء دفتر مقام معظم رهبری که ابلاغ شد طرح‌های سالم‌سازی دریا در این ماه دایر است.با بیان اینکه این طرح‌ها در ماه مبارک رمضان تعطیل نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به استفتاء دفتر مقام معظم رهبری که ابلاغ شد طرح‌های سالم‌سازی دریا در این ماه دایر است.

وی با اشاره به اینکه مسائل شرعی مسافران توجیه دارد، تاکید کرد: تمهیدات لازم در این امر اندیشیده شده است.برنامه‌های فرهنگی و دستورالعمل مشخص به فرمانداران، شهرداران داده شده است تا بر مبنای آن عمل شود تا حرمت این ماه نگه داشته شود.

شنا در شب ممنوع

وی با بیان اینکه جنگ‌های شادی و برنامه‌های مدون فرهنگی و جشنواره‌ها در برخی سواحل اجرا می‌شود، یادآور شد: شنا در شب و بعد افطار ممنوع است.

قاسمی‌طوسی با اشاره به اینکه برخی افراد بومی بعد از افطار از ساحل استفاده می‌کنند، افزود: برای شب هم ناجیان غریق در نظر گرفته شده‌اند اما به دلیل نداشتن دید در شب کار ناجی سخت می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران از مسافرانی که با شنا آشنا نیستند خواست که وارد دریا نشوند و در ادامه افزود: مسافران حرمت این ماه را نگه داشته و با ناجیان و مأموران همکاری کنند.

وی با تشکر از رسانه‌ها در پوشش طرح‌های سالم‌سازی دریا تاکید کرد: ویژگی توپوگرافی و اقلیم خاص دریای مازندران طوری است که برای افرادی که آشنا به فن شنا نیستند خطرناک است.

وی گفت: از مسافران تقاضا می‌شود که شب وارد دریا نشوند.

قاسمی‌طوسی با اشاره به سامانه تلفن گویای 112 افزود: ندای امداد در 24 ساعت شبانه روز برای پیشنهادات و نظرات مردم و مسافران از طرح‌های دریا در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، از شروع طرح دریا تا 16 خرداد تعداد هفت نفر در دریای مازندران غرق شده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار