خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار:

وظیفه امروز جهان اسلام تکریم حضرت خدیجه(س) است

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار بیان کرد:امروز جهان اسلام موظف است نسبت به تکریم حضرت خدیجه(س) اهتمام بورزد.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۱۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
حجت الاسلام والمسلمین مهدی مقربی ،کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) گفت:ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) دارای جایگاه بسیار با ارزشی نزد همه مسلمانان جهان هستند و حقیقتا لقب ام المؤمنین زیبنده ایشان است.

مقربی در خصوص جایگاه ایمانی حضرت خدیجه (س) گفت:خدیجه(س)اولین زنی بود که به پیامبر اسلام ایمان آورد حتی در برخی از منابع او را به عنوان اولین مسلمان نامبرده اند بدین صورت که ابتدا خدیجه به پیامبر ایمان آورد و سپس امیرالمؤمنین علی (ع).

کارشناس سیاسی سپاه ناحیه گرمسار به جایگاه حضرت خدیجه در قرآن اشاره کرده و افزود:منظور از السابقون در قرآن کریم حضرت خدیجه(س) و علی(ع) میباشند زیرا اولین کسانی بودند که به اسلام ایمان آورده و نماز را به همراه پیامبر برپا کردند.

وی ضمن اشاره به جایگاه حضرت خدیجه نزد عرب پیش از اسلام ،تصریح کرد:خدیجه زنی شریف،ثروتمند و دارای اعتبار نزد بزرگان قریش بود به طوری که اورا با لقب امراه القریش یعنی شاهزاده خانم قریش میشناختند.

مقربی با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه نزد پیامبر گفت:خدیجه(س)حامی مخلص پیامبر و مایه آرامش آن حضرت بودند به طوریکه پیامبر تا حیات ایشان با زن دیگری ازدواج نکردند و بعد از وفات خدیجه(س) نیز هرگاه به یاد او می افتادند می گفتند:«خداوند هیچ‌گاه برایم همسری بهتراز او جایگزین نکرد،او مرا تصدیق نمود هنگامی که هیچ‌کس مرا تصدیق نکرد، یاری‌ام کرد در زمانی که هیچ‌کس مرا یاری نکرد، از مالش در اختیارم قرار داد، زمانی که همه مالشان را از من دریغ کردند».

مقربی با اشاره به بارگاه حضرت خدیجه(س) گفت:مدفن خدیجه بنای مختصری داشته و زیارت‌گاه حج‌گزاران و زائران مکه بود. به طوریکه بسیاری از زائران و حج‌گزاران که پیش از حکومت آل سعود و تخریب بسیاری از اماکن تاریخی و مذهبی در سال 1305 به دست این حکومت، به مکه رفته‌اند، از مقبره او یاد کرده‌ و توصیفاتی از آن را ذکر کرده‌اند.

وی افزود:امروز وظیفه جهان اسلام تکریم این بانوی آسمانی است و اولین اقدام در جهت تکریم شخصیت ایشان مطالبه عمومی مسلمانان جهان از حکومت آل سعود است که یا خودش مقبره و بارگاه حضرت خدیجه را بسازد و شرایط را برای زیارت مسلمانان فراهم کند و یا اجازه دهد کشور های اسلامی دیگر این اقدام را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها