جولایی در جلسه شورای عالی بسیج ورزشکاران

کردستان از نظر زیرساخت‌های ورزشی در ردیف استان‌های کم‌برخوردار است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت:استان کردستان از نظر زیرساخت‌های ورزشی در ردیف استان‌های کم برخوردار است و این امر نیاز به تلاش بیشتری دارد.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۲۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حامد جولائی در شورای عالی بسیج ورزشکاران استان  اظهار داشت، موفقیت این شورا مستلزم برنامه محوری، ارائه خروجی کار و عملیاتی سازی برنامه های برخواسته از راهبردهای مدبرانه است.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در این جلسه به ارائه مسائل و مشکلات حوزه ورزش پرداخت و بیان داشت:کردستان با وجود داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های بالا در خیلی از رشته ها و داشتن ورزشکارانی در تیم های ملی و کسب صدها عنوان ملی، بودجه اعتباری ورزش این استان به اندازه احداث یک اتوبان نیست.

وی گفت: اختصاص بخشی از بودجه بخش سلامت به بخش ورزش و جوانان علاوه بر پیشگیری از معضلات اجتماعی، هزینه‌های درمان ناشی از بیماری کاهش می‌یابد.

جولایی در ادامه افزود: سرانه ورزشی در کردستان 30 سانتی‌متر است و این فضای ورزشی در استان با وجود ظرفیت ها و استعدادهای ارزشمند در خیلی از رشته ها بسیار کم است چون میانگین کشوری 1 متر است.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه خاط نشان کرد: اعتبار واریزی وزارت ورزش به کردستان جوابگوی هزینه‌های یک هیئت شهرستانی هم نیست اما ما با همین وضعیت، سال گذشته ورزش را اداره کرده‌ایم.

حامد جولائی به نبود خوابگاه ورزشی و سالن 6 هزار نفری در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: این امر در میزبانی رقابت های بین المللی، کشوری و حتی استانی تأثیر گذاشته است.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش استان پروژهای نیمه تمام است که متاسفانه به دلیل نبود مطالعات کافی در مکان‌های نامناسب و بدون برآورد اعتبارات لازم کلنگ زنی و یا نیمه کاره هستند.

وی به عملکرد حوزه ورزش استان در سال 94 اشاره کرد و افزود: 102 مورد برگزاری مسابقات انتخابی استان، 208 مورد شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و منطقه‌ای، 30 مورد میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و منطقه‌ای، کسب 90 مدال رنگارنگ در رقابت های، آسیائی و جهانی را از جمله موفقیت‌های ورزش کردستان در سال 94 است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به رشد حضور تیم‌های استان در لیگ‌های مختلف کشور در سال 94 اشاره و ذکر کرد: در سال گذشته با توجه به اعتبارات قطره چکانی که از سوی دولت تخصیص داده شد، توانستیم در حد توان از هیات‌های ورزشی حمایت کنیم.

جولایی در پایان گفت: باید اعتبارات ورزش کردستان افزایش یابد و همچنین اسپانسر و حامی مالی جذب شود و دیگر ادارات و دستگاه های دولتی هم با حمایت از تیم ها به این حوزه کمک کنند چون کردستان با وجود داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های بالا در خیلی از رشته ها سرآمد است.

ارسال نظرات