خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) از اجرای برنامه‌های تابستانی ویژه کودکان و نوجوانان در ۲۰ پایگاه بسیج در شهر آبیک خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۷۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

حمزه برین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،ضمن گرامیداشت ماه ضیافت الهی با اشاره به آغاز فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانه طرح جوانه‌های صالحین اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته طرح جوانه‌های صالحین در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات و جامعه زنان شهرستان آبیک اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰ پایگاه تابستانی طرح جوانه‌های صالحین در بخش‌ها و روستاهای تابعه این شهرستان اجرا می‌شود و بسیجیان عضو حلقه‌های صالحین از برنامه‌های مختلف معرفتی، بصیرتی، تربیتی، اخلاقی و مهارتی بهره‌مند خواهند شد، عنوان کرد: جوانان هر کشور، سرمایه آن  می‌باشد، سرمایه‌ای که با به فعلیت در آوردن آن، می‌توان موجبات رشد جامعه را فراهم ساخت.

برین افزود: نسل امروز ما نسلی است که هدف گسترده و اصلی تهاجم فرهنگی غرب می‌باشد. امروزه با توجه به گستردگی ارتباطات و فناوری پیشرفته، به طور قطع، نمی‌توان از ورود فرهنگ های بیگانه جلو گیری کرد و از این رو، باید به جوانان را از این هجوم واکسینه کنیم.

فرمانده ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با اشاره به برنامه‌های اجرایی در پایگاه‌های بسیج عنوان کرد: در این طرح اعضا حلقه‌های صالحین در مقاطع نونهالان، نوجوانان و جوانان در کلاس‌های متنوع آموزشی مانند قرآن، رایانه، علمی، هنری و طراحی و برنامه‌های ورزشی و اردوئی و مهارتی شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در تقویت و تعالی حلقه‌های صالحین و فراهم ساختن زمینه‌های جذب جوانان و نوجوانان به بسیج کمک خواهد کرد، بیان کرد: تابستان یکی از بهترین فرصت‌هایی است که مسئولین فرهنگی می‌توانند در زمینه‌ها مختلف با جوانان و نوجوانان همراه شوند و با برگزاری برنامه‌های متنوع در جهت پوشش اوقات فراغت آن‌ها را با انقلاب همسو سازند.

برین با اشاره به به کلاس‌های متنوع برنامه‌ریزی شده در طول این طرح، گفت: روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، آموزش نماز و احکام، محفل انس با قران کریم، اجرای برنامه‌های ورزشی، علمی، سبک زندگی اسلامی و کلاس‌های فرهنگی هنری از جمله این طرح می‌باشد.

این مسئول هدف از طرح جوانه‌های صالحین را ارتقا، جذب و تشکیل حلقه‌های جدید صالحین در راستای تبدیل اوقات فراغت تابستان به عرصه‌ای برای رشد و تعالی بسیجیان و عموم مردم دانست و گفت: شناسایی و جذب حداکثری برای عضویت در بسیج، حفظ و انسجام حلقه‌های تربیتی صالحین، تقویت شبکه شجره طیبه صالحین، تقویت هویت‌ حلقه‌ها و نقش‌آفرینی آن در فعالیت‌های پایگاه‌ها با محوریت‌های متنوع و متعدد از جمله اردویی، ‌ورزشی، آموزشی، ‌سبک زندگی، ‌علمی و تحصیلی، هنری، معرفتی و مسابقه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با تأکید بر اینکه مساجد باید مانند زمان انقلاب محوریت تمامی برنامه‌ها قرار بگیرد، تصریح کرد: اکثر پایگاه‌های ما در جوار مساجد قرار دارد و با اجرای برنامه‌ها در مساجد سعی در ایجاد پیوند محکمی بین جوانان و مساجد دارد.

برین در پایان با بیان اینکه این طرح با هدف پرکردن اوقات فراغت بسیجیان و غنی‌سازی حلقه‌های تربیتی طی فصل تابستان برگزار می‌شود یادآور شد: ایجاد فضای شور و نشاط در حوزه استحفاظی پایگاه، ترغیب بیش از پیش خانواده‌ها به حضور فرزندان در مساجد و پایگاه‌های بسیج و رشد همه جانبه بسیجیان از جمله اهداف این طرح است.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها