مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: روزه، شیطان را از انسان دور می سازد و باعث روسیاهی ابلیس می شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۳۸۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه شهرکرد با سخنرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نمازخانه این ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام کریم سرافراز با اشاره به آیات و روایات، برکات و آثار فردی و اجتماعی روزه و خیرات معنوی آن را تشریح کرد.

وی، با اشاره به حدیث نبوی، اظهار کرد: از بدو دمیده شدن روح الهی در وجود آدم، ابلیس در دریایی از حسادت فرو رفت و از فرمان پروردگار برای سجده بر آدم امتناع ورزید و همواره درصدد ممانعت از تعالی معنوی انسان با تمام نیرو و قوای خود بوده است.

سرافراز، خاطرنشان کرد: انسان نیز در مقابله با این دشمن قسم خورده، به برنامه هایی دعوت شده، كه نتیجه آن رستگاری بشر و روسیاهی شیطان است و به فرموده رسول گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، روزه برنامه ای است كه، شیطان را از انسان دور می سازد و باعث روسیاهی ابلیس می شود.

وی در ادامه، روزه ماه مبارک رمضان را یک آزمایش و امتحان الهی برشمرد و گفت: نتیجه موفقیت در این آزمون الهی، علاوه بر نزدیک شدن به درگاه حضرت احدیت، پاداش اخروی و دنیوی و تقویت اراده انسان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام)، سه رذیله اخلاقی انسان را برشمرد و افزود: فراموش نمودن گناه خویش، کبر و غرور ناشی از اعمال خوب و زیاد جلوه نمودن اعمال نیک در تصور خود، باعث خشنودی ابلیس می شود.

سرافراز گفت: محبت در راه خدا و مواظبت بر اعمال صالح، ریشه و دنباله شیطان را قطع می کند و یک فرد روزه دار باید برای جهاد اکبر، با صفات رذیله وجود و نفس خویش مبارزه کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(علیه السلام) در ادامه با بیان راه های ناامیدی شیطان از بندگان صالح حق تعالی، استغفار را علاوه بر عامل خشنودی خداوند، باعث نزول برکات الهی نیز برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: همچون فرزند خطاکاری که با پوزش خواستن از تقصیرش، والدینش را راضی و مشعوف می کند، بندگان نیز با استغفار به درگاه الهی می توانند اسباب رضایت و خشنودی پروردگار را فراهم نمایند.

سرافراز با اشاره به تکرار 13 مرتبه کلمه صوم و صیام در قرآن کریم گفت: هرچیزی زکاتی دارد و زکات بدن نیز روزه گرفتن است، یعنی برای سلامتی بدن هم که شده، برای شکر خدا باید روزه گرفت.

ارسال نظرات