خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز، از توسعه چشم انداز فضای سبز با کاشت 90هزار اصله درخت در پارک جنگلی 400هکتاری آرپا دره سی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۱۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰


به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، بخش عمده ای از برنامه ریزی های شهرداری را افزایش سرانه فضای سبز در تبریز عنوان کرد و گفت: علاوه بر ساخت پارک جنگلی عباس میرزا و ائل باغی در ضلع جنوبی بزرگراه شهید کسایی، 400 هکتار از منطقه خوش آب و هوای آرپادره سی هم برای اجرای طرح جنلگل کاری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در این راستاطی سه سال گذشته با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز رفاهی و تفریحی، برای تبدیل این منطقه به یکی از مناطق گردشگری تبریز، تلاش شده است.

شهردار تبریز، تصریح کرد: تاکنون حدود 90هزار اصله درخت در این پارک کاشته شده که بنا داریم تا پایان سال جاری، این تعداد را به 100هزار اصله برسانیم.

نجفی با اشاره به ویژگی دیگر پارک جنگلی آرپا دره سی، متذکر شد:علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهر در دراز مدت، این پارک جنگلی می تواند در حوزه مدیریت بحران نیز، نقش بسیار موثری ایفا کند و به عنوان یک محدودهوسیع برای اسکان اضطراری شهروندان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، مورد استفاده قرار گیرد.

وی، اقبال شهروندان به این مجموعه را، نشانه موفقیت این طرح عمرانی، تفریحی شهرداری دانست و بیان کرد: با وجودی که عملیات اجرایی پارک جنگلی آرپادره سی هنوز به پایان نرسیده، شهروندان با حضور در این مجموعه، درستی اقدامات و طرح های عمرانی، تفریحی شهروندان را تایید می کنند.

شهردار تبریز در پایان، از سرعت عملیات اجرایی برای ایجاد زیرساخت های رفاهی در این مجموعه، ابراز رضایت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها