خبرهای داغ:
فرماندار گرگان ؛

امنیت پایدار در سایه همکاری عموم جامعه امکان پذیر است

فرماندار گرگان گفت:: دست‌یابی به امنیت پایدار تنها در سایه همکاری عموم جامعه ومردم امکان پذیر خواهد بود چراكه هرجا نقش وحضور مردم پررنگ تر باشد، ميزان موفقیت واثربخشی نيز بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۶۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از روابط عمومی فرمانداری، دکتر سید عباس  حسینی در جلسه  کمیسیون سلاح و مهمات استان گلستان به موضوع امنیت اشاره کرد و بیان داشت: دست‌یابی به امنیت پایدار تنها در سایه همکاری عموم جامعه ومردم امکان پذیر خواهد بود چراكه هرجا نقش وحضور مردم پررنگ تر باشد، ميزان موفقیت واثربخشی نيز بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از سلاح های غیر مجاز اظهار داشت: استفاده غیرمجاز و وجود سلاحهای غیرمجاز یکی ازآسیب های امنیتی است که قانون تکلیف استفاده کنندگان ونگهداری کننده را بخوبی مشخص نموده است .

فرماندار در خصوص جمع آوری سلاح های غیر مجاز در روستاها شهرستان گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی باید اطلاع رسانی جامعی درخصوص نحوه استفاده از سلاحهای مجاز داشته و در معرفی افراد دارای سلاحهای غیر مجاز با ادارات و ارگانهای ذیربط همکاریهای لازم را داشته باشند و درخصوص دستورالعمل های کمیسیون سلاح و مهمات استان عنایت ویژه داشته و پیگیری های لازم را بعمل آورند.

دکتر حسینی با تأکید بر اهمیت آگاهی لازم دهیاران توسط بخشداران بیان داشت: وظیفه دهیاران است که افراد را توجیه نمایند که اگر دارای سلاح مجاز هستند سلاح فقط در دست شخص مجوز دار باشد و در نگهداری آن نهایت دقت و توجه را بعمل آورند.

در ادامه "احمدی"مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری گلستان گفت : معمولاً در وقوع جرائم خشن ،سرقت به عنف و... بعضاً از سلاح استفاده می شود که می تواند عواقب و پیامدهای منفی خود را در پی داشته باشد.

وی در خصوص جمع آوری سلاح غیرمجاز بیان داشت : با توان و تمام باید سعی کنیم با روشها و طرحهایی که ارائه می دهیم دارندگان سلاح های غیر مجاز را جمع آوری نماییم .

مدیرکل امنیتی و انتظامی بیان داشت : طی برنامه ریزی های انجام شده سهمیه هر شهرستان نسبت به آمار جمعیتی به کلیه شهرستانها ابلاغ گردیده است و فرمانداری های تابعه تا پایان سال نسبت به سهمیه اعلامی باید سلاح غیر مجاز را کشف نمایند.

احمدی تاکید نمود با توجه به حساسیتی که در رابطه با اهمیت جمع آوری سلاحهای غیر مجاز در قالب دستورالعمل اجرایی طرح مرحله چهارم می باشد اعضای کمیسیون نسبت به اجرائی شدن این طرح کوشا باشند.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها