خبرهای داغ:
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان ؛
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان محقق نمی شود، گفت: برنامه های تعریف شده در حوزه بانوان باید با تاکید و عزم بیشتر انجام شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۸۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از خبرگزاری مهر ،کلثوم غفاری ظهر چهارشنبه در جلسه ای که با مشارکت بانوان دستگاه های اجرایی در فرمانداری گرگان برگزار شد، گفت: سیاست حوزه زنان در سال ۹۵ با توجه به شعارسال، که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است تبیین شده و تحقق آن بدون حضور بانوان رخ نمی دهد.

غفاری افزود: بحث تحقق حقوق زنان در جامعه امری است که دولت بنا دارد با تمام توان آن را اجرایی کند و برای تحقق این امر یک بخش از آن به خود بانوان بر می گردد.

وی تصریح کرد: زنان می توانند با نشان دادن شایستگی و توانمندی های خود در حوزه آموزش و پرورش، مراکز عالی و پزشکی و بهداشت به اندازه کافی توانایی خود را نشان دهند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: از آنجایی که دولت تدبیر و امید نه به جنسیت بلکه به شایسته سالاری توجه می کند لذا بانوان در هر مقطعی که هستند می توانند با نشان دادن شایستگی های خود مسئولان را مجاب کنند.

غفاری افزود: زن ملسمان ایرانی می تواند بدون اینکه به کانون خانواده آسیب برسد و امورات مذهبی او معوق بماند به ایفای نقش در جامعه بپردازد.

وی با بیان اینکه سیاست دفتر امور بانوان کم و بیش سیاست سال های گذشته است، گفت: برنامه های تعریف شده در این حوزه باید با تاکید بیشتر و عزم بیشتر انجام شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان به مباحث و برنامه های تعریف شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این مبحث ها تحکیم بحث بنیاد خانواده است که در راس امور قرار دارد همچنین بحث آسیب های اجتماعی با تاکید رواج مواد مخدر، بحث سلامت و بهداشت، اخلاق کارمندی و ورزش زنان ازدیگر مباحث مطرح شده در برنامه هاست.

غفاری خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: هیچگاه فکر نکنید ما از این مشکلات مبرا هستیم بلکه همواره نیاز است آموزش های بروز در این زمینه داشته باشیم که چگونه با فرزندانمان رفتار کنیم.

وی به برگزاری حداقل یک برنامه در پارک بانوان توسط هر کدام یک از دستگاه های استان اشاره کرد و افزود: این برنامه  برای این است که این پارک را از انزوا خارج کنیم تا اگر مشکل و ضعفی دارد با حضور بانوان مشخص و مرتفع شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در رابطه با پارک بانوان عنوان می شود عمومی بودن آن است و بانوان به راحتی نمی توانند از آن استفاده کنند، برای حل این مشکل پیشنهاد می شود چند روز از هفته توسط بانوان انتخاب شود و در این روزها با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری فضایی به وجود اورد تا بانوان به راحتی از آن پارک استفاده کنند.

غفاری به سلامت بانوان هم به عنوان یکی از اولویت ها اشاره کرد و گفت: به هر طریق و شیوه ممکن باید نسبت به تأمین سلامت بانوان در جامعه اقدام کرد. گاهی اوقات با یک آزمایش ساده می توان از بروز بیماری های خطرناک پیشگیری و با روند بهبود را تسریع کرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها