فرماندار لنده مطرح کرد

تغییر شیوه زندگی از عشایری به حاشیه نشینی در لنده

فرماندار لنده گفت: عدم رفع مشکلات عشایر موجب حاشیه‌نشینی عشایر لنده در اطراف شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شده است.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۱۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

محمد مرادی ظهر امروز در نشست شورای عشایر با اشاره به نبود نمایندگی امور عشایر در شهرستان لنده افزود: 400 خانوار عشایری در این شهرستان زندگی می‌کنند که نبود نمایندگی عشایر در این شهرستان موجب محروم شدن این خانوارها از برخی خدمات شده است.

فرماندار شهرستان لنده با بیان اینکه کارهای عشایر این شهرستان در شهرستان کهگیلویه انجام می‌شود، افزود: تنها خدماتی که امور عشایر شهرستان کهگیلویه انجام می‌دهد چندین مورد آبرسانی به عشایر در تابستان آن هم در یک نقطه عشایری و بازگشایی جاده‌ها در فصل بهار است.

وی با اشاره به اینکه عشایر این شهرستان در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی به زندگی خود ادامه می‌دهند، نامناسب بودن جاده‌های عشایری را مشکل جدی عشایر شهرستان دانست.

این مسؤول افزود: عشایر برای تأمین آب نیازمند دسترسی به جاده مناسب هستند که بسیاری از افراد به دلیل نبود جاده مناسب برای تأمین آب با مشکل مواجه هستند.

مرادی عدم رفع مشکلات عشایر لنده را موجب تغییر شیوه زندگی عشایری دانست و گفت: برخی از خانوارهای عشایری شیوه زندگی خود را تغییر دادند و با رها کردن زندگی عشایری، به حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهای استان روی آورده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار