معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به عبور یک هزار کیلومتر خط لوله نفت از استان لرستان و عدم انتفاع از آن گفت: تلاش می‌شود با پیگیری‌های استاندار لرستان حق انتفاع این خط لوله نفت در کوتاه‌مدت برای پتروشیمی استان دریافت شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۱۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اصلانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: بیش از 2700 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور احداث آزادراه خرم‌آباد، بروجرد به اراک و راه‌آهن خرم‌آباد، بروجرد به دورود اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و سازندگی قرارگاه خاتم‌الانبیا در استان لرستان عنوان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت در عمران و آبادانی این استان است و در کنار آن با حضور یک سرمایه‌گذار شیعه از کشور عربستان اقدامات عملیاتی قابل قبولی در آینده برای احداث منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان انجام می‌شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به عبور یک هزار کیلومتر خط لوله نفت از استان لرستان و عدم انتفاع از آن تصریح کرد: این خط لوله به‌محض خروج از استان لرستان در دیگر استان‌ها زمینه‌هایی برای بهره‌برداری از آن ایجادشده است که تلاش می‌شود با پیگیری‌های استاندار لرستان حق انتفاع این خط لوله نفت در کوتاه‌مدت برای پتروشیمی استان دریافت شود.

وی به افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم‌آباد از هفت پرواز در هفته به 31 پرواز اشاره کرد و افزود: استان لرستان برای نخستین بار امسال به‌عنوان یکی از هفت شهر جذاب گردشگری معرفی‌شده است که تلاش می‌شود جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به ثبت جهانی برسد.

اصلانی به اصلاح خطوط ریلی راه‌آهن دورود به استان خوزستان اشاره و بیان کرد: در این راستا سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و برای نخستین بار این خطوط ریلی پررفت‌وآمد در مناطق صعب‌العبور ظرف مدت 9 ماه بازسازی شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سه سد در استان لرستان در طی دو سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال نیز چهارمین سد استان لرستان بانام کمندان آبگیری می‌شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان به قرارداد منعقدشده با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای احداث 114 خانه بهداشت و سلامت در سطح استان لرستان اشاره کرد و افزود: همچنین تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور احداث یک هزار تخت بیمارستانی با این قرارگاه منعقدشده که در صورت تکمیل آن مشکل کمبود فضاهای درمانی در استان لرستان مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب استان لرستان به‌عنوان یکی از چهار استان پایلوت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد: این مهم سبب شده تا در ماه این استان حداقل میزبان یکی از وزرای هیئت دولت باشد که در سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهور به لرستان هرگونه اختیارات قانونی برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به مسئولان استان داده‌شده است همچنین امضای چندین توافقنامه همکاری همچون توافقنامه‌ای که در روزهای آتی با معاونت علمی در راستای تبدیل استان لرستان به قطب مرتع و جنگل کشور منعقد می‌شود و تلاش برای تبدیل استان لرستان از معبر به مقصد گردشگری ازجمله اقداماتی است که در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

اصلانی بیان کرد: بیمارستان آیت‌الله بروجردی که یک پروژه ملی است قرار بود سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار این امکان به وجود نیامد که با تخصیص اعتبار 17 میلیارد تومانی امید است امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به معوقات حقوقی شهرداری بروجرد تصریح کرد: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند که ازنظر قانونی نمی‌توانیم اعتباری برای پرداخت حقوق به آن‌ها اختصاص دهیم در حال حاضر نیز شهرداری بروجرد با 1700 نیرو به‌شدت با مازاد نیروی کار مواجه است که با تأمین درآمدهای موردنیاز از طریق آزادسازی اراضی محدودشده به باغات و بافت‌های فرسوده تاریخی می‌توان این مشکلات را مرتفع کرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان بابیان اینکه وقوع بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در استان لرستان عمدی و توسط عامل انسانی شکل می‌گیرد، گفت: در این راستا تعدادی از مظنونین اقدام به آتش‌سوزی در جنگل‌های پلدختر دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده‌اند و در راستای محافظت از جنگل‌ها و مراتع استان لرستان یک فروند چرخ‌بال در خرم‌آباد برای اطفای حریق مستقرشده و قادر است عملیات اطفاء حریق را ظرف مدت کوتاهی انجام دهد که روز گذشته در آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات اطفاء حریق با موفقیت انجام شد.

ارسال نظرات