حفاظت و نگهبانی 22اکیپ مردمی از عرصه‌های استان

فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی کهگیلویه و بویراحمداز حضور فعال مردم در عرصه‌ها و حفاظت از منابع طبیعی خبر داد و گفت: در قالب 22 اکیپ مردمی در 183 هزار هکتار از عرصه‌ها حضور داشته و امر حفاظت و نگهبانی از منابع طبیعی را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۳۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

محمد‌رحیم برزمند در گفتگو با بسیج اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم بوده که حفاظت و جلوگیری از تخریب آنها وظیفه‌ای عمومی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد آتش‌سوزی‌ها یکی از عوامل مهم در آسیب رسیدن، تخریب و نابودی منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: اتفاق افتادن حریق در منابع طبیعی یکی از عوامل اصلی تخریب آنها بوده که مردم باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

این مسؤول سهل‌انگاری برخی افراد را مهم‌ترین دلیل اتفاق افتادن آتش‌سوزی‌ها عنوان کرد و گفت: بیشترین حریق‌ها در روزهای تعطیل اتفاق می‌افتد چون مردم برای تفریح و گردش در عرصه‌ها حضور داشته و پس از ترک محل چون فراموش می‌کنند آتش را خاموش می کنند باعث حریق خواهد شد.

برزمند در ادامه به تعداد آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده طی سه ماهه اخیر سال جاری اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 13 فقره در 255 هکتار از اراضی ملی استان اتفاق افتاد ضمن اینکه بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان باشت (منطقه شلال‌دان) اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: البته 20 فقره گزارش حریق در این مدت داشتیم که با حضور سریع و به موقع پرسنل منابع طبیعی و مردم در محل و مهار آن توانستند آتش‌سوزی را کنترل کرده تا مانع آسیب رسیدن به منابع شود ضمن اینکه اکثر این آتش‌سوزی‌ها در پس مزارع اتفاق افتاد.

این مسؤول ضمن تقدیر از حمایت، توجه و تلاش‌های بی‌شائبه شایسته مدیرکل منابع طبیعی استان، بیان داشت: با تلاش‌های مدیر کل منابع طبیعی استان تعداد هشت دستگاه خودرو اطفاء حریق، 76 دستگاه اطفاء حریق پشتی و تجهیزات دیگری به واحد یگان حفاظت جهت مهار آتش‌سوزی‌ها تخصیص داده شد.

برزمند حضور فعال مردم در عرصه‌ها و حفاظت از منابع طبیعی را عامل دیگری در مهار آتش‌سوزی‌ها عنوان کرد و ضمن تقدیر از آنها گفت: حدود 573 نفر در قالب 22 اکیپ مردمی در 183 هزار هکتار از عرصه‌ها حضور داشته و امر حفاظت و نگهبانی از منابع طبیعی را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار