قمری گفت: این شهرستان در جذب و ساماندهی ورزشکاران در سال جاری حائز رتبه اول در استان مرکزی شده است.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۷۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

مسعود قمری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات با اعلام این خبر افزود : از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان محلات یک صد نفر به ورزشکاران سازمان یافته افزوده شده و پیش بینی می شود این افزایش به مرز 30 درصد برسد و شمار ورزشکاران سازمان یافته محلات چهار هزار و 100 نفرمی باشد .

قمری خاطرنشان کرد :30  رشته ورزشی برای بانوان و 36 رشته مختص مرده در محلات فعال است و تنوع رشته های ورزشی و حمایت همه جانبه ورزشکاران باعث روی آوردن جوانان و نوجوانان به رشته های ورزشی در این شهرستان شده است.

قمری گفت:برای نخستین بار رشته فوتسال و فوتبال ویژه بانوان رده سنی نونهالان و نوجوانان در این شهرستان در سال جاری راه اندازی شده است.

وی گفت: سه مدرسه فوتبال، استخر، سه زمین ورزشی، هشت سالن ورزشی، سالن ویژه ورزش های رزمی در این شهرستان فعال است.

قمری افزود: این امکانات باعث شده سرانه فضای ورزشی در محلات از میانگین کشوری 28 سانتیمتر و از شاخص استانی 22 سانتیمتر افزایش یابد.

قمری سرانه فضای ورزشی این شهرستان را یک متر و 30 سانتیمتر، شاخص استانی 80 سانتیمتر و شاخص کشوری را 102 سانتیمتر دانست.

وی اظهارکرد: مساحت اماکن ورزشی رو باز این شهرستان 57 هزار و 254متر و اماکن سرپوشیده 14هزار و530 متر مربع و سرانه هریک به ترتیب یک متر و هفت دهم درصد و 27صدم درصد است.
وی افزود: مجتمع یکهزار نفری ورزشی محلات 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 13 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

قمری گفت: برای تکمیل این طرح ورزشی نیاز به 25 میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تخصیص تا یک سال دیگر این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این شهرستان مستعد برگزاری اردوهای ورزشی است ، زیرا که نزدیک به پایتخت دارای آب و هوای مناسب، ظرفیت‌های بالای جاذبه های طبیعی و تاریخی، امکانات مناسب ورزشی و اقامتی است که این پتانسیل ها برای برگزاری اردوهای تیم‌های ورزشی کشور بسیار مناسب است.

وی گفت: نشست های کارشناسی در این راستا برگزار شده و با پیشکسوتان ورزشی نیز در این راستا بحث و تبادل نظر شده است.

رئیس ورزش و جوانان محلات بیان کرد: چهار ورزشکار محلاتی پارسال به مسابقات پارالمپیک لندن در دوم شهریور ماه اعزام شدند.

قمری افزود: ورزشکاران این شهرستان در رشته های ورزشی کاراته، تیراندازی با تیر و تنفگ و کمان، والیبال و فوتبال حایز رتبه در سطح استان مرکزی هستند.

شهرستان محلات در جنوب استان مرکزی 50 هزار نفر جمعیت و در فاصله 105 کیلومتری اراک قرار دارد.
ارسال نظرات