مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در استان مرکزی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۸۲
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به ضرورت ورزش به‌ منظور جلوگیری از اعتیاد اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در حوزه ورزش برای پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود که برنامه‌های ویژه اوقات فراغت تابستان نیز با دنبال کردن این هدف اجرا می‌شوند.

وی افزود: اصل ورزش و هدف آن ایجاد نشاط و شادابی است که اگر نشاط و شادابی جوانان استان تامین شود می‌تواند مانع وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود که یکی از این آسیب‌ها اعتیاد و پیامدهای ناشی از آن است که دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و فعالیت‌های ورزشی باید با هدف پیشگیری از این معضل دنبال شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین ایجاد فضای ورزشی مناسب بسیار حائز اهمیت است چراکه اگر فضا برای فعالیت‌های ورزشی و جذب جوانان به ورزش در جامعه وجود داشته باشد خیلی از مشکلات مانند اعتیاد به‌وجود نمی‌آید زیرا وقتی ورزشکار در قالب یک مسابقه یا هرگونه فعالیت ورزشی درگیر باشد دیگر در ذهنش فضایی برای سوق یافتن به سمت اعتیاد باقی نمی‌ماند.

ملکی بیان داشت: در این راستا کارهای متعددی را با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک انجام داده‌ایم که خوشبختانه موثر بوده و با استقبال خوبی مواجه شده است البته اداره ورزش و جوانان تنها امور فنی و تخصصی را انجام داده و کارهای مالی و غیره را شهرداری انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در استان مرکزی ظرفیت‌های خوبی در زمینه ورزش وجود دارد که باید با یک برنامه عمیق و کارشناسانه به شناخت این استعدادها پرداخت و با معرفی آنها از استعدادشان بهره گرفته و آنها را برای راه یافتن به سطوح و میادین حرفه‌ای ورزشی آماده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان کرد: 99 درصد از کسانی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند احساس رضایت داشته و این فعالیت‌ها سبب ایجاد حس حمیت، استقلال و عرق‌ملی در آنها شده که این حس از رفتن آنها به سمت آسیب‌هایی مانند اعتیاد جلوگیری می‌کند.

ملکی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی در زمینه ورزش انجام شده و اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به فعالیت‌های عمده‌ای اشاره کرد که با همکاری شورای شهر اراک و مجموعه شهرداری انجام شده که بسیار تاثیرگذار بوده و جا دارد که از زحمات این عزیزان تقدیر کرد.


ارسال نظرات