خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: امروز برای جلوگیری از طلاق، امر به معروف و مقابله با بدحجابی که به مشکل بزرگی تبدیل شدن است، کسی متولی نیست و متولی اصلی آن باید حوزه علمیه باشد و جنگ اصلی ما برای زنده کردن همین ارزش‌‌های اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۹۵۶۹۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی چهارشنبه شب که در نخستین شب از ضیافت قرآن و اعاظم حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) سخن می‌گفت با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) اظهار کرد: آن حضرت مظلومیت عجیبی داشت و در دوران مشکلات مکه با پیامبر(ص) همراه بود اما در دوران مدینه، شاهد رشد و گسترش اسلام نبود. ایشان در دوران مشکلات سخت اسلام در مکه، پیامبر(ص) را تکریم می‌کرد و سختی‌‌ها و دشواری‌های تبلیغ در مکه را از پیامبر می‌زدود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: در این ماه مبارک دست به دعا بر می‌داریم تا آتش‌‌هایی که دشمنان در کشورهای اسلامی برافروخته‌اند، به برکت این بانو خاموش شود و شما عزیزان نیز هر چه می‌توانید در این ماه رمضان برای پیروزی بر این جنایتکاران و اشرار دعا کنید تا در آینده نزدیک ناظر ایجاد امنیت در همه کشورهای اسلامی باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به آیات مبارک قرآن کریم درباره احکام الهی، به تشریح یکی از آنها پرداخت و گفت: یکی از نکات مهم قرآن این است که برای تمام احکام، فلسفه‌ای را ولو به شکل مختصر بیان کرده است که شامل نماز، روزه و جهاد و دیگر احکام می‌شود. در قرآن دو آیه به نشانه‌‌های تقوا اشاره دارد که یکی از آنها آیه 176 سوره بقره است که تمام جوانب دین را بیان می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از یکسو می‌خوانیم که روزه روح تقوا را زنده می‌کند و از سوی دیگر آثار تقوا بیان می‌شود از این رو در ماه رمضان با توجه به زنده شدن روح تقوا، شاهد شکوفایی معنوی مومنان هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات برجسته مرحوم علامه طباطبایی(ره) فتح باب جدیدی در تفسیر قرآن به قرآن بود و ایشان ابواب جدیدی را در این زمینه باز کرد و این نکات نیز در همین راستا بیان شده است.

این مرجع تقلید در فرازی دیگر از سخنان خود به انواع جهاد اشاره کرد و گفت: جهاد مفاهیم وسیعی دارد و از جمله آنها جهاد فرهنگی است و مشکل بزرگی که در مقابل خطبا و علما و حوزه علمیه قرار دارد، همین جهاد است. این جهاد که همان زنده کردن ارزش‌های اسلامی است، در قانون اساسی متولی دارد اما در جامعه متولی خاصی ندارد.

وی به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امروز برای جلوگیری از طلاق، امر به معروف و مقابله با بدحجابی که به مشکل بزرگی تبدیل شدن است، کسی متولی نیست و متولی اصلی آن باید حوزه علمیه باشد و جنگ اصلی ما برای زنده کردن همین ارزش‌‌های اسلامی است. اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، ممکن است به جایی برسد که دیگر نتوانیم جلوی آن را بگیریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی به زمان جولان افکار غیر اسلامی در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: فضا را طوری تغییر داده بودند که در کتابی منکر وجود خدا شده بودند و این بحث‌ها را در جامعه مطرح می‌کردند و این از نبود امر به معروف و نهی از منکر بود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امر به معروف سبب پاک شدن جامعه و برپا شدن فرایض می‌شود. از سوی دیگر قم پایگاه انقلاب است و باید در این زمینه هم پیشرو باشد.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال ما را از شر آسیب‌ها دور کند و به ویژه از این شبکه‌های ماهواره‌ای که به یک لجنزار واقعی تبدیل شده است و امیدوارم با مدد خداوند متعال، دست همه دشمنان را کوتاه کنیم.
ارسال نظرات