خبرهای داغ:
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اعلام کرد؛

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در قم

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ارتقاء سطح مطالعه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۳۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به شروع تعطیلات تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم به منظور پیشبرد میل مردم به کتابخوانی و افزایش انس آنان به کتاب برنامه‌های گوناگونی را برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته است.

وی افزود:‌ این برنامه‌ها به صورت مداوم و مستمر تا پایان فصل تابستان در برخی از کتابخانه‌های عمومی قم هر دو هفته یکبار و در برخی از کتابخانه‌ها به صورت هفتگی اجرا می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم از استخدام چند مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌ صورت مقطعی خبر داد و بیان کرد:‌ در ایام تابستان به منظور اجرای برنامه «قصه‌گویی» برای کودکان و نوجوانان، «کارگاه آموزش داستان نویسی» و «کارگاه مشاعره» برای گروه سنی نوجوانان و «نقد کتاب» با حضور نویسندگان، برای نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده که این برنامه در حال برگزاری است.

جباری اضافه کرد: در بین برنامه‌ها «کارگاه‌های آموزش نقاشی» و «مسابقات نقاشی» ویژه گروه سنی کودکان نیز وجود دارد.

وی از برگزاری «نشست مشاوره‌ای با موضوع خانواده» توسط کارشناسان برجسته مشاوره مختص بانوان خبر داد و گفت: به منظور رشد مهارت قصه‌گویی در بین مادران، برگزاری «کارگاه‌های آموزش قصه گویی و تقویت فن بیان» توسط کتابداران دوره دیده برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزاری «کنگره شعر» را از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم دانست و تصریح کرد: در این برنامه که با مشارکت حوزه هنری سازمان بسیج برگزار می‌شود، شاعران گروه بزرگسال، بخش‌هایی از دعای ابوحمزه ثمالی را به قالب‌های شعر تبدیل می‌کنند.

جباری ادامه داد: «نشست کتابخوان» نیز از برنامه‌های مشترک هر سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال است که در این نشست هر فرد کتابی را که مطالعه کرده است، در مدت زمان 10 الی 15 دقیقه به دیگران معرفی می‌کند.

وی همچنین از برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: با تلاش‌ و پیگیری‌های صورت گرفته در دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی، امکان شرکت و ثبت‌نام اینترنتی برای علاقمندانِ این مسابقه در پایگاه اطلاع‌ رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور فعال شده است و تمام علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق این آدرس http://portal.shamstoos.ir در جشنواره ثبت‌نام کنند.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم پایان مهلت ثبت‌نام در این جشنواره را 20 تیرماه عنوان کرد و افزود: کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب ویژه کودکان 11 سال و «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان تا 17سال از عناوین کتاب‌هایی به شمار می‌رود که برای شرکت در این جشنواره معرفی شده است.

جباری دیگر کتابی که برای شرکت در این جشنواره معرفی شده است را کتاب‌های «امام علی بن‌موسی‌الرضا(ع)» از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ویژه جوانان و بزرگسالان ذکر کرد و گفت: این کتاب‌ها در قم به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار