خبرهای داغ:
شهرداری باغملک درجهت رفع مشکل ترافیک شهر با طراحی کانال دفع آبهای سطحی واجرای بلوار لاله ها درحال برداشتن گامی درمسیر کاهش ترافیک شهری است.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۰۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

روند رشد شتابان شهرها در جهان توأم با افزایش جمعیت در آنها، مشکلات متعددی از جمله معضل ترافیک و اختلال در سیستم حمل و نقل درون شهری را به وجود آورده است که شهرستان باغملک هم ازاین امر مستثنی نبوده و چند سالی است با معضل ترافیک دست وپنجه نرم می کند و با توجه به نبود پارکینگ عمومی و عرض کم خیابان های اصلی شهر شلوغی های شهر بیشتر نمود پیدا کرده است.

در همین خصوص چندی پیش رمضانی عضو شورای شهر شهرستان باغملک درگفت وگویی با خبرنگار ما از احداث چندین پروژه عمرانی درجهت رفع مشکلات ترافیک شهری خبر داد.

.وی اظهار داشت : با افتتاح بلوار شهید مطهری حدفاصل بیمارستان شهید طباطبایی تا میدان بختیاری و اجرای بلوار لاله هاازابتدای لاله ۱تا۸ حد فاصل میدان پرستار تا بلوار مدرس از بارترافیک شهری کاسته خواهد شد.

درهمین راستا شهرداری باغملک درجهت رفع این مشکل با طراحی کانال دفع آبهای سطحی واجرای بلوار لاله ها درحال برداشتن گامی درمسیر کاهش ترافیک شهری است.

در راستای اجرایی شدن این عملیات حسن نبوتی شهردار باغملک بیان کرد: شهرداری باغملک در راستای رفع مشکلات ترافیکی، اقدام به طراحی و آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث کانال درمسیر دره بلند و بلوار لاله ها، خیابانی به موازات خیابان آیت الله خامنه ای که فاز اول آن به طول ۵۵۰ متر می باشد، نموده است و اجرای این پروژه می تواند بخش عمده ای از معضل ترافیک شهر را برطرف نماید.

نبوتی در تشریح مشخصات این پروژه اظهار کرد : فاز اول این پروژه به طول ۵۵۰ متر، حد فاصل میدان پرستار واقع در خیابان شهید مطهری تا بلوار شهید مدرس شمالی، با عرض ۲۴ متر، همچنین احداث کانال با عرض هفت متر پی و عمق سه متر مفید می باشد .

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ متر از کف کانال لجن برداری و عملیات احداث کانال سنگی آن نیز آغاز و حدود ۱۸۰۰ متر مکعب از حجم سنگ کاری این پروژه اجرا شده است.

در پایان شهردارباغملک دستاوردهای اجرای این پروژه را شامل؛ هدایت آبهای سطحی به ویژه در مواقع بروز سیلاب، زیباسازی و ساماندهی دره ی موجود( دره بلند )که تقریباً در هسته ی مرکزی شهر قرار گرفته است، خروج محله لاله ها(خیابانهای لاله ۱ تا ۸) و خیابان های محله ی کار و دانش از بن بست، اتصال محلات مسکونی کار و دانش و لاله ها به همدیگر، روانسازی ترافیک بلوار آیت اله خامنه ای، دسترسی آسان تر و سریع تر به بیمارستان شهید طباطبایی و همچنین اتصال بلوار شهید مطهری و بلوار شهید مدرس عنوان


ارسال نظرات
پر بیننده ها