خبرهای داغ:
خادمی اظهار داشت : اگر بخواهند مثالی از ناکارامدی عملکرد دولت و بی عدالتی آن در ایران معرفی کنند باغملک و ایذه را می توان مثال زد.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۲۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش بسیج هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار باغملک نیوز ، به برخی از مطالبات مردم پاسخ داد و راهکار‌های خود را برا حل مشکلات منطقه بیان کرد.

*پروژه های نیمه کاره در باغملک پیگیری می شوند

هدایت الله خادمی درخصوص پروژه های نیمه کاره در باغملک اظهار داشت : پروژه بانک بانوان ، استخر ، امکانات ورزشی ، درمانی، آموزشی ،نوسازی مدارس و …. حداقل کارها برای باغملک و ایذه است چون دولت ها آمدند و رفتند و کاری برای این منطقه نکردند.

وی با بیان اینکه بعضی پروژه های باغملک پیگیری شدند عنوان کرد : در ابتدای شروع کار خود درمورد پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی باغملک که سالها از کلنگ زنی آن می گذرد را با مدیر کل بهداشت و درمان صحبت کردم و خواستار تسریع در روند ساخت آن شدم،همچینن در مورد طرح پمپ بنزین با شرکت نفت ، مسئول پالایش و پیمانکار صحبت کردم که هر چه سریعتر راه اندازی شود.

*در خصوص ضرورت احداث سد تنگ چویل و مال آقا و انتقال آب کارون ۳ به وزیر نامه زدم

منتخب مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به ضرورت احداث سد در مناطق ایذه و باغملک اشاره کرد و گفت : درخصوص سد تنگ چویل ، نایاب و مال آقا و انتقال آب کارون ۳ به دشت های ایذه و باغملک با مدیر کل آب و برق رایزنی هایی صورت گرفت .

وی ادامه داد : مدیرکل در مورد سد تنگ چویل گفت چون در محدوده خوزستان شکاف وجود دارد آب را نگه نمی دارد و باید به خاک کهگلویه و بویر احمد ورود پیدا کرد که این خود مشکلاتی در پی دارد .

خادمی با بیان اینکه ما این قضیه را از جای دیگر پیگیری کردیم گفت: برای بررسی این مسئله یک مشاور در نظر گرفتیم که مدارک را ببیند و مطالعاتی در این خصوص انجام دهد زیرا اگرسد نزنیم مردم درمنطقه صیدون مجبور می شوند منطقه را ترک کنند و طی یک نامه برای وزیر نیرو از لزوم احداث این سد در منطقه خبر دادم .

*چند بانده شدن جاده مرگ پیگیری می شود

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس به محور اهواز،باغملک ،ایذه بعنوان جاده ای پرخطر برای جان همشهریان اشاره کردو گفت : احداث این جاده قرار بود سودی به مردم برساند ولی تردد ماشین های سنگین که کار انتقال بار بین استانها و در سطح ملی را انجام می دهند از طریق این جاده جوابگو نیست و همه ساله عده زیادی را به کام مرگ می کشاند لذا باید طرح چند بانده شدن را پیگیری و اجرا می کنیم.

*لزوم راه اندازی واحد دامپزشکی در منطقه بخصوص صیدون

وی به دامداری بعنوان یکی از شغل های مهم در شهرستان بخصوص در صیدون اشاره کرد و بیان کرد : در منطقه ما تعداد زیادی دام وجود دارد که گاهی به علت نبود دامپزشکی شاهد از بین رفتن دام ها هستیم ، در خصوص واحد دامپزشکی برای صیدون اطلاع نداشتم که این واحد را ندارد و برای پیگیری بیشتر در این خصوص نامه ای برای من بفرستند.

*طرح های پیشنهادی برای تحقق شعار اشتغال زایی

خادمی در خصوص طرح خود برای تحقق شعار انتخاباتی خود یعنی اشتغال زایی گفت : منطقه ما کشاورزی ست اگر بتوانیم طرح سد تنگ چویل یا انتقال آب کارون ۳ به دشت های ایذه و باغملک را انجام دهیم بخشی از مشکلات بیکاری حل می شود همچنین فعال کردن واحد های صنعتی ، جذب سرمایه گذار برای حل بحث توریسمی بودن منطقه در اشتغال زایی کمک شایانی می کند.

*انتقال آب جلوی چشم مردمی که خود نیازمند آب هستند ظلم است

وی در خصوص انتقال آب کارون به دیگر استان ها اظهار داشت : خوزستانی ها در مدیریت کشور نقشی ندارند ما مخالف این نیستیم که اگر جایی آب نیاز دارد آب انتقال دهند ولی اول باید نیاز همان منطقه اطراف را تامین کنند هر وقت مشکل آب باغملک ، صیدون، ایذه و … حل شد بعد انتقال به دیگر استان ها را انجام دهند انتقال آب جلوی چشم مان ظلمی ست که به مردم منطقه که خود نیازمند آب هستند، می شود .

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس اذعان داشت : اقتصاد مقاومتی در یک خط یعنی استفاده بهینه از امکانات موجود واینکه بتوانیم بهترین استفاده را از امکانات موجود ببریم ،ما در ایذه و باغملک جوان بیکار زیاد داریم و همچنین خاک حاصلخیزی داریم ولی متاسفانه آب نداریم که شغل های بعدی را ایجاد کند و بخشی از این به دولت برمیگردد که ما پیگیری می کنیم و مردم هم در این جهت کوشا شوند.

* با وجود گذشت بیش از ۱۰۰۰ روز از کار دولت ؛آقای روحانی یک ساعت از وقتش را برای ایذه و باغملک نگذاشت

خادمی در پاسخ به این سوال که مجلس دهم در برطرف کردن مشکلات مردم چقدر پیگیر خواهد بود گفت : مشکلات را باید دولت حل کند که ما از عملکردشان راضی نیستیم ، اگر دولت کارامد بود نباید مملکتی با این همه امکانات وضعیت این چنینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولین و دولتمردان خوب عمل نکردند اظهار داشت : اگر بخواهند مثالی از ناکارامدی عملکرد دولت و بی عدالتی آن در ایران معرفی کنند باغملک و ایذه را می توان مثال زد ، زیرا همه دولت ها آمدند و رفتند و کوچکترین نگاهی به منطقه محروم ما نکردند و بیش از ۱۰۰۰ روز از شروع کار آقای روحانی می گذرد و هنوز یک ساعت وقت برای ایذه و باغملک وقت نگذاشت.

*تعطیلی کارخانه ها ناکارامدی های مسئولین ما را می رساند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به تعطیلی کارخانه های داخل اشاره کرد و عنوان کرد:این تعطیلی ها ناکارامدی مسئولین ماست که باعث شده به جای تولید و اشتغال کارخانه هایی که برای ما برند خاطره انگیزی دارند را تعطیل کنند.

وی افزود: متاسفانه به تولید اهمیت نمی دهند و وامی که به تولید کننده می دهند معلوم است می خواهند ورشکستش کنند و کار تولیدی که موفق نباشد به تبع آن بیکاری بوجود می آید.

*علت عدم معرفی استاندار این است که یا استان ما برایشان مهم نیست یا در تصمیم گیری ناتوان هستند

هدایت الله خادمی در خصوص نبود استاندار در استان گلایه کرد و گفت : رئیس جمهور و وزیر اگر استاندار در نظر نگرفته بودند چرا استاندار فعلی را تودیع کردند؟ در صورتیکه عقل حکم می کنند گزینه جدید معلوم شود و همزمان تودیع و معارفه صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه استان را بیش از یک ماه بدون مدیر رها کردند نشان می دهد یا استان ما برایشان اهمیت ندارد یا در تصمیمی گیری نا توان هستند و این ضعف بزرگی بود که به استان ما لطمه زد .

*دریافت حقوق های نجومی در دولتی که خود را معقول و عادل معرفی می کند ظلم و بی عدالتی ست

خادمی در خصوص نشر فیش های حقوقی نجومی گفت:سیستم ما در کل غلط است چرا که در روستاهایی با صد هزار تومان زندگی می کنند و از طرف دیگر برخی مدیران حقوق های نجومی دریافت می کنند این ظلم و بی عدالتی است ،این دولت نمی تواند بگوید من دولت معقول و عادل هستم و از طرف دیگر فیش های حقوقی نجومی را رو کنند.

وی بیان کرد : ما اگر پیرو حضرت علی (ع) هستیم باید در عدالت این را نشان دهیم ولی مسئولین و وزرای ما تا مادمی که ثروتمند می شوند نمی توانند درد مرد را متوجه شوند، مسئولینی که تا ۲۰ سال پیش از خود چیزی نداشتند حال میلیاردتر شدند و از این منافع در جهت توسعه مملکت هم استفاده نمی کنند یا یک کارگاه تولیدی نمی زنندو این منابع را در جای دیگر استفاده می کنند ؛ این بی عدالتی ست .

*تنها راه نجات ما حرکت در راه ولایت است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه های رهبری معظم انقلاب و معرفی شاخصه های انقلابی گری گفت : ما موظف هستیم و تنها راه نجات ما این است که پیرو راه ولایت باشیم و نصایح ایشان را آویزه گوش خود کنیم نه فقط حرف ایشان را بشنویم بلکه باید در اجرایی کردن آنها قدم برداریم.

وی افزود: مسئولینی که بی اندازه منابع مالی دارند درد و حرف مردم را نمی توانند بفهمند و اگر مسئولین حرف ولی خود را گوش کنند وضعیت این چنین نبود ، بیکاری نبود، نیاز به واردات نداشتیم و به جای آن توسعه داشتیم .

*در خدمت مدیری که هدفش خدمت به مردم باشد هستم

خادمی در خصوص عزل و نصب مدیران شهرستان گفت : من در شعارهای انتخاباتی خود شایسته سالاری را بیان کردم و در خدمت کسانی که به فکر خود و منافع شخصی ،طایفه و گروه بازی نباشند، خدمت به مردم هدفش باشد، خواهم بود.

وی به عضویت ۹ تن از نمایندگان خوزستان در کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت : استان ما نفتی ست و به خاطر وجود منابع عظیم آب ،گاز ،نفت و کشاورزی نمایندگان خوزستان در این کمیسیون عضو شدند تا بلکه راهی برای محرومیت زدایی استان پیدا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها