رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز:

نجات حمام تاریخی شنب غازان در گرو رضایت صاحب سرقفلی است

خبرگزاری بسیج: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تبریز، با ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در خصوص حمام تاریخی شنب غازان گفت: علی رغم اینکه این حمام جزو موقوفات مسجد بزرگ شنب‌غازان بوده ولی متاسفانه از سال‌های دور صاحب سرقفلی است.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۷۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت الاسلام رضا جعفری، افزود: هم اوقاف و هم میراث فرهنگی در حال رایزنی با صاحبان سرقفلی هستند ولی چون این ملک ورثه‌ای است تاکنون به اجماع نظری نرسیدیم.

وی با بیان اینکه از تعطیلی این ملک 10 سال می‌گذرد، گفت: حاضر هستیم رضایت صاحب سرقفلی را تامین و ملک را آزاد کنیم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدیم.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: مالکیت بنا در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است و با توجه به آمادگی اداره کل اوقاف برای همکاری با میراث فرهنگی در مرمت آندر راستای تفاهم نامه مشترک با سازمان میراث فرهنگی، در صورت حمایت رسانه‌ها شاید بتوان صاحب سرقفلی حمام تاریخی را برای آغاز مرمت متقاعد کرد.

وی گفت: امیدواریم در صورت رضایت صاحب سرقفلی، ملک از مالکیت آن ها آزاد و در غیر این‌صورت صاحب سرقفلی تحت مالکیت خود به مرمت این بنای تاریخی رضایت دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها