نشست توجیهی تعدادی از مدیران مسئول کانون های مساجد شهر یزد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۸۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست توجیهی تعدادی از مدیران مسئول کانون های مساجد شهر یزد با حضور محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد و جمعی از کارشناسان در مجتمع امام علی (ع) یزد برگزار شد.

محمد حسن علیخانی، رابط کانون های مساجد یزد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد در این نشست گفت: بالاترین عبادات خدمت به خلق است که یقینا فعالیت در مساجد نیز به عنوان نعمتی بزرگ در اختیار ما است.

وی افزود: مسئولیت در کانون های مساجد و مدیر مسئولی کانون ها و فعالیت در محیطی به نام مسجد، خدمت بزرگی است که می تواند در زمینه تقویت فرهنگ جامعه باشد.

رابط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد در کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که دشمن در حال برنامه ریزی برای گمراه کردن جامعه است، وظیفه تک تک ما در راستای جذب جوانان است تا از این طریق بتوانیم به دور از کم کاری از انحرافات جلوگیری کرده و فعالیت های فرهنگی را ارتقا دهیم.

علیخانی ادامه داد: امروز حتی بر روی ذهن فرزندان خردسال ما نیز کار می کنند که در این راستا خانواده، مدرسه و جامعه می توانند نقشی اثر گذار داشته باشند و کانون های فرهنگی هنری نیز می توانند با برنامه های مناسب فرهنگی در فضای مساجد به صورت قوی عمل کرده و جذب حداکثری داشته باشند.

وی بیان کرد: وظیفه مدیر مسئولان است که کار فرهنگی را در فضای مسجد گسترش دهند تا از این طریق جوان و نوجوان جذب شده و مشکلات فرهنگی مختلف را کاهش دهند.

رابط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد گفت: در فعالیت های فرهنگی نباید دلسرد باشیم زیرا ممکن است در این راه موانع و مشکلات متعددی برای ما بوجود بیاید اما باید بدانیم که اجر کار فرهنگی در این مشکلات بدست می آید.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد نیز در ادامه این نشست گفت: شناسایی، ساماندهی، به کار گیری و ارتقا برنامه کلی برای عملکرد مناسب در کانون ها و کار تشکیلاتی است که از این طریق می توانیم فعالیت های فرهنگی را انجام دهیم.

وی افزود: تشکیل جلسات هیات امنای کانون یکی از مهمترین اولویت های ما در کانون مساجد استان است زیرا بایستی از این طریق سیاست های کلی کانون ها در سال تبیین شده و هیات امنای کانون در جریان این برنامه ها قرار می گیرند.

مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد تصریح کرد: کانون های مساجد و کادر تشکیلاتی آن هر روز بایستی رشد پیدا کنند و در این راستا فعالین برای ارتقای خود تلاش کنند تا از این طریق فعالیت های فرهنگی اثر گذار باشد و مساجد نیز پرشورتر فعالیت کنند.

وی افزود: فعالیت های الگویی یکی از پیشنهادها ما به کانون ها برای کار فرهنگی است زیرا با بررسی عملکرد کانون های فعال در مساجد می توان بهترین برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی در جامعه داشته باشیم.

حجت الاسلام فخر الدینی، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد نیز در این نشست گفت: هدر دادن بیت المال و بدنام کردن اسلام، کر و کور شدن در برای بی بند و باری ها به عنوان مهمترین رخدادهای آخر الزمان است که امروز ما نیز باید بدان ها توجه خاصی داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان دست در دست هم داده اند تا به نحوی مردم ما را مایوس کنند که در این راستا باید برای جلوگیری از این اهداف، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اشاعه دهیم.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد خاطرنشان کرد: فعالیت در مساجد مقدس ترین کارها در جامعه است که با افزایش فعالیت های معروف در جامعه بیشتر می شود.

حجت الاسلام فخر الدین بیان کرد: حضور در تجمعات انقلابی مانند راهپیمایی روز قدس، یکی از معروف ها است که به نحوی از این انقلاب و اسلام پشتیبانی می شود و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
ارسال نظرات