خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به همایشی که در ارتباط با حضرت خدیجه کبری (س) دی ماه در قم برگزار خواهد شد، گفت: در دیداری که در خصوص این همایش با رهبری داشتیم رهبری فرمودند که خدیجه کبری مظلوم است و باید این حضرت از غربت و مظلومیت خارج شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۸۹۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: ایشان 25 سال با پیامبر زندگی کردند و در زمان حیات ایشان پیامبر(س) هیچ همسری اختیار نکرده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه در دوران سختی و مشکلات در کنار پیامبر گرامی اسلام بودند، افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمود که همسر ایشان در بهشت نیز حضرت خدیجه(س) است.

این استاد حوزه ادامه داد: حضرت خدیجه(س) در جاهلیت قبل از اسلام طاهره نام داشته است و ایشان از همان ابتدا موحد بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند چند مود حمایت ویژه از خدیجه داشته و نزد فرشتگان به خدیجه مباهات می‌کند، گفت: جهان اسلام باید شناخت خود را نسبت به این بانوی بزرگوار بیشتر کند چرا که خداوند سه بار از طریق جبرئیل به او سلام کرده است و وقتی که این بانو از دنیا می‌رود جبرئیل برای او کفن بهشتی می‌آورد.

رفیعی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در نزد خدیجه(س) احساس آرامش می‌کرد، افزود: پیامبر پس از وفات خدیجه بسیار بی‌تابی می‌کرد و تا چند وقت کمتر از خانه بیرون می‌آمد.

وی با اشاره به همایشی که در ارتباط با حضرت خدیجه کبری(س) دی ماه در قم برگزار خواهد شد، گفت: در همین راستا قبل از ماه مبارک رمضان خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان مطالب بسیار ارزشمندی را در ارتباط با حضرت خدیجه(س) مطرح کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبری فرمودند که خدیجه کبری مظلوم است و باید این حضرت از غربت و مظلومیت خارج شود. رهبری فرمودند که حضرت خدیجه مادر 12 امام هستند چرا که حضرت علی(ع) را نیز ایشان پرورش دادند و بزرگ کردند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از 12 زن از آغاز آفرینش تا ظهور اسلام به نیکی یاد شده است، گفت: این 12 زن شامل حضرت حوا، همسر حضرت ابراهیم، آسیه زن فرعون، مادر حضرت موسی، حضرت هاجر، دختر شعیب، همسر حضرت زکریا، مادر حضرت مریم، حضرت مریم، همسر حضرت ایوب، ملکه صبا بلغیس و خدیجه کبری است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه غنای پیامبر گرامی اسلام در اثر ثروت حضرت خدیجه(س) بوده است، بیان کرد: به فضل الهی کتاب‌های خوبی در ارتباط با حضرت خدیجه نوشته شده است ولی هنوز جای کار بسیار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به صداوسیما پیشنهاد دادم که فیلم حضرت خدیجه(س) را بسازد، گفت: وقتی که فیلم حضرت یوسف ساخته شد همه مردم با داستان زندگی حضرت یوسف آشنا شدند و نمونه‌های دیگری در خصوص پیامبر(ص)، امام علی(ع) و امام رضا(ع) ساخته شد که تاثیرات بسیار قابل توجهی داشت و امیدواریم که کارگردان و فیلم‌نامه نویسان در خصوص زندگی حضرت خدیجه(س) نیز اقدام کنند.

رفیعی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) بود که پیامبر را در دوران سختی یاری کرد افزود: پیامبر درباره ایشان می‌گوید روزی خدیجه(س) مرا تصدیق کرد که همه مرا تکذیب می‌کردند.

وی با اشاره به پنج ویژگی حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: ملاک ایشان در ازدواج با انتخاب نبی مکرم اسلام خویشاوندی، امانتداری، خوش اخلاقی و راستگویی بود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: ویژگی‌های دیگر ایشان دفاع از حق و ایثار است و حضرت خدیجه آبرو، هستی و وجود خود را فدای اسلام کرد.

وی صبر و مقاومت در برابر سختی‌ها را از دیگر ویژگی‌های خدیجه کبری دانست و اضافه کرد: ایشان مدافع ولایت بود و حتی نسبت به ولایت امیرالمومنین(ع) معرفت داشت.

رفیعی بیان کرد: امروز با همه تخریب‌هایی که صورت گرفته است قبر حضرت خدیجه مشخص است ولی هزار و 400 سال می‌گذرد و هنوز فرزندان فاطمه نشانی قبر ایشان را نمی‌دانند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها