انتصاب سید سلیم غفوری به سمت مدیریت شبکه مستند سیما از جهات مختلف اتفاقی خوب برای رسانه ملی و همچنین سینمای مستند و فیلمسازان این عرصه محسوب می شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۱۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج 

محمد دیندار
انتصاب سید سلیم غفوری به سمت مدیریت شبکه مستند سیما از جهات مختلف اتفاقی خوب برای رسانه ملی و همچنین سینمای مستند و فیلمسازان این عرصه محسوب می شود. خصوصیات مدیریتی،تخصصی و اخلاقی مدیر جدید شبکه مستند که هم تجربه سال ها حضور در میادین نفس گیر مستند سازی داخلی و بین المللی و عرصه های پرمخاطره را دارد و هم تجربه مدیریتی عالی در بخش های مختلف و به خصوص مدیریت گروه بخش مستند شبکه اوج در کارنامه اش دیده می شود و هم اینکه به شهادت تمام کسانی که او را می شناسند،از اخلاقی به معنای واقعی کلمه سلیم و کاملا تعاملی برخوردار است، همه و همه می تواند به بهار مستندسازی در تلویزیون و سینمای مستند تعبیر و منجر شود.
نگاه استراتژیک و احاطه مهندس سید سلیم غفوری به مباحث فرهنگی،اجتماعی و سیاسی از جمله مولفه هایی است که می تواند رقم زننده جریان تولید آثاری در شبکه مستند شود که حرف و هدفی ارزشمند و گره گشا در پی داشته باشتد و صرفا به دنبال فرم گرایی یا کارهای به ظاهر روشنفکرانه،امافاقد عمق نباشند.
همان طور که اشاره شد با توجه به تاثیر مهم و کلیدی شبکه مستند در حیطه سینمای مستند و وجوه مشترکی که میان مستند های سیما و سینما وجود دارد،پس شکی نیست باید منتظر روزهای خوبی برای تقویت سینمای مستند نیز باشیم.
کلام آخر اینکه:در حالی که طی روزهای اخیر اسامی مختلفی در گمانه زنی های مربوط به مدیر جدید شبکه مستند رد و بدل می شد؛ خبر غافلگیرکننده انتصاب سید سلیم غفوری به این مسوولیت خطیر، نشان از هوشمندی و نگاه دقیق جناب میرباقری معاونت سیما دارد که امید است چنین نگاه و روندی در ادامه راه و بخش های دیگر نیز جاری شود.

ارسال نظرات