امام جمعه موقت مه ولات بیان داشت: دشمن با برنامه ریزی فضای مجازی را به هفتمین علت طلاق در کشور ما تبدیل کرده در حالی که شورای عالی فضای مجازی به تازگی تصمیم به فعال شدن گرفته است.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۲۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی فاطمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دغدغه مندترین فرد جامعه در حوزه همه مسائل و بویژه مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: سه کلید واژه رخنه فرهنگی، نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی از چند سال گذشته توسط مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید و هشدار داده شده است و جنبه منفی هر سه واژه نشانگر این است که مسائل فرهنگی در جامعه براساس اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی طی مسیر نمی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ به معنی اعتقادات و باورهای مردم است، تصریح کرد: هدف دشمن از ایجاد رخنه تغییر نگاه و باور جامعه از طریق ترویج بی بند و باری، گسترش نگاه مادی گرایانه و ایجاد سرگرمی های بیهوده و بی هدف است.

این مقام مسئول حساس بودن در برابر میکروبها و سموم فرهنگی، توجه ویژه به جوانان و سپردن کارها به آنان و نظارت همگانی را از راهکارهای کم شدن آسیب رخنه فرهنگی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حساسیت و نظارتی که باید جلوی کم کاری ها و غلط کاری ها را بگیرد، در جامعه وجود ندارد که برای جلوگیری از رخنه فرهنگی ضروری است.

وی درباره هشدار رهبر انقلاب در خصوص نفوذ فرهنگی اظهار کرد: بزک کردن چهره دشمن و حتی او را به عنوان دوست معرفی کردن یکی از نشانه های نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه است و راهکار مقابله با نفوذ فرهنگی مدیریت انقلابی یعنی داشتن شجاعت، بصیرت و دانش و آگاهی در این زمینه است.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس دهم بحث ولنگاری فرهنگی را مطرح کردند، افزود: یک نمونه از ولنگاری فرهنگی این است که نمایندگان متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس که مغز متفکر تولید و مدیریت و نظارت فرهنگی در کشور است، به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد در حالی که برای کمیسیون های دیگر صف کشیده اند.

وی عدم اولویت سنجی، عدم اثرسنجی و عدم برنامه ریزی به موقع را از علل ولنگاری و بی حساب و کتاب بودن مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: دشمن با برنامه ریزی، فضای مجازی را به هفتمین علت طلاق در کشور ما تبدیل کرده در حالی که شورای عالی فضای مجازی به تازگی تصمیم به فعال شدن گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه موسسات فرهنگی دولتی و غیر دولتی ثابت کرده اند که نمی توانند ماموریت و وظایف خود را به درستی انجام دهند، تصریح کرد: حمایت از تشکل های مردمی و جوانهای انقلابی اقدامی مناسب در جهت تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از رخنه، نفوذ و لنگاری فرهنگی است.

امام جمعه موقت مه ولات خاطرنشان کرد: راه اندازی قرارگاه جامع و کامل در حوزه مسائل فرهنگی در شهرستان، استان و کشور باید در دستور کار قرار گیرد تا در خصوص رفع دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ جامعه گامهای موثری برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها