حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) موجب شد تا خداوند کوثر را به ایشان اعطا کند

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در طول زندگانی مشترکش با پیامبر گرامی اسلام (ص)، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد، گفت: خداوند در برابر خدمات این بانوی بزرگ اسلام، دختری به عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) به ایشان عنایت کرد.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۳۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در نهمین برنامه از سلسله جلسات درس هایی از قرآن که با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، درباره «سیره اخلاقی حضرت خدیجه(س)» به ایراد سخنرانی پرداخت.

این مفسر قرآن کریم گفت: حضرت خدیجه(س) در طول زندگانی مشترکش با پیامبر گرامی اسلام (ص)، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد. حمایت های مالی، روحی، عاطفی از حضرت محمد(ص)، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی کرد، گوشه ایی از این خدمات ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خداوند در برابر خدمات حضرت خدیجه(س)، به ایشان دختری به عظمت و بزرگی حضرت زهرا(س) عنایت کرد، افزود: برخی از بزرگان عرب، همیشه به پیامبر(ص) تیکه می انداختند «تو چون پسر نداری ابتر هستی و نسلت از بین خواهد رفت»، خدای متعال نیز حضرت فاطمه(س) را به حضرتش عنایت کرد تا تمام نسل ائمه هدی(ص) از ذریه ایشان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) زن بسیار ثروتمندی بود و وقتی به امین بودن پیامبر پی برد تمام ثروت خود را جهت تجارت در اختیار ایشان قرار داد و در زمان بعثت نیز در راه اسلام همه ثروتش را هزینه ترویج دین کرد.

وی اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) با ازدواج با پیامبر(ص) اثبات کرد ملاک هم کفو بودن مادیات، مسکن و مرکب نیست، بلکه هم فکر بودن و تقوای الهی، نشانه هم کفو بودن است.

این استاد حوزه ابراز کرد: قرآن کریم درباره کمک به فقراء می فرماید بخشی از اموالتان را به فقراء کمک کنید اما در موضوع دینداری تاکید بر هزینه کردن تمام اموال دارد.

این مفسر قرآن ادامه داد: حضرت خدیجه(س) قبل از تبلیغ اسلام به پیامبر(ص) ایمان آورده بود و خودش پیامبر(ص) را شناخته و به ایشان ایمان آورده بود. همچنین از میان خواستگاران فراوانی که داشت، حضرت محمد(ص) را انتخاب کرد و خود به ایشان پیشنهاد ازدواج داد و پای انتخابش ماند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی های حضرت خدیجه(س) موجب شد تا خداوند کوثر را به ایشان اعطا کند، ابراز کرد: اخلاص از دیگر خصلت های این بزرگ بانوی اسلام است، ایشان بدون هیچ چشم داشتی همه اموال و زندگی خود را وقف اسلام کردند و حتی هنگام مرگ شرم کردند از پیامبر اکرم(ص) درخواستی داشته باشند، بنابراین حضرت زهرا(س) را واسطه کردند تا پیراهن پیامبر(ص) را هنگام مرگ برای خود بخواهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار