معاون نهاد رهبری در دانشگاه کشاورزی ساری:
معاون نهاد رهبری در دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به اینکه راه شهدا و مسیر شهدا برای ما درس است، تاکید کرد: والله اگر قطعه از سرزمین اینجا برای ما دانشگاه است همین مزار شهدای گمنام است .
کد خبر: ۸۶۹۵۹۷۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام شعبان تازه کام عصر امروز (پنج شنبه) در مراسم استقبال از مادر شهید گمنام دانشگاه کشاورزی ساری گفت: امروز در حالی این شهید گمنام شناسایی شده است که آنها در پیشگاه خداوند و در عالم معنا، پرنام و پرآوازه هستند.


وی با بیان اینکه راجع به شهید سخن گفتن بسیار بسیار سخت و دشوار است، افزود: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان فرمورد، شما قدرت درک جایگاه و مقام و منزلت شهدا را ندارید. شهید آنقدر طهارت پیدا کرده و خوب شده است که مورد پذیرش خداوند متعال قرار گرفته است.


معاون نهاد رهبری در دانشگاه کشاورزی ساری، با بیان اینکه انسان های بزرگی آرزوی شهادت داشتند، تاکید کرد: حضرت علی (ع) در یکی از جنگ های زمان پیامبر وقتی توفیق شهادت پیدا نکرد، محزون و غمگین بود و وقتی حضرت رسول علت را جویا شدند، امیرالمومنین فرمود، یا رسول الله غمگینی من از آن روست که توفیق شهادت پیدا نکردم و وقتی پیامبر بشارت داد که تو شهید خواهی شد، حضرت علی (ع) از آن حالت بیرون می آمدند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه راه شهدا و مسیر شهدا برای ما درس است، تاکید کرد: والله اگر قطعه از سرزمین اینجا برای ما دانشگاه است، همین مزار شهدای گمنام است و اگر درسی نیز وجود دارد، در کنار شهداست.


تازه کام افزود: شهدا به ما یاد دادند اهل دنیا نباشید، دنیا زده نباشید تا نلغزید تا بد نشوید و تا با خدا معامله کنید.


وی با بیان اینکه این ما هستیم که باید به حال خودمان بگرییم که از این قافله عقبیم، تصریح کرد: فردای قیامت در صحرای محشر که حسرت همه را فرا گرفت این شهدا هستند که بدون حساب و کتاب به سوی بهشت می شتابند.


تازه کام خاطرنشان کرد: در آن روز من و شما تاسف می خوریم که چرا از این فاقله دورماندیم و شهدا را آنطور که باید نشناختیم و آرمان هایش را دنبال نکردیم و جامعه عمل نپوشاندیم.

وی در پایان گفت: جهاد دری است که خداوند به سوی شهدا بازکرده است و نیز شهدا کاری کردند که خدا شیفته و مشتری آنان شد./ نگاه آزاد


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها