خبرهای داغ:
معاون جهاد کشاورزی گلستان گفت:بیش از 380 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان زیرکشت گندم بوده است وبا توجه به شرایط خوب آب و هوایی و اقدامات کارشناسان تولیدحدود یک میلیون و 300 هزار تن گندم از سطح اراضی کشاورزی استان گلستان پیش‎بینی می‎شود.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۸۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سهراب سهرابی امشب در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) و روز جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد:با توجه به آمارخریداری 4 میلیون تن گندم امسال در میزان تولید گندم به خودکفایی خواهیم رسید.

وی در بحث امنیت غذایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت:امسال پیش بینی می شود که در کشور 13.5 میلیون تن گندم برداشت شود که از این میزان 10 میلیون تن خرید تضمینی صورت بگیرد.

معاون جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت : متوسط سالانه در استان گلستان امسال بیش از 380 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان زیرکشت گندم بوده است، و با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و اقدامات کارشناسان جهاد کشاورزی تولید یک میلیون تا یک میلیون و 300 هزار تن گندم از سطح اراضی کشاورزی استان پیش بینی می شود.

وی تهیه و تدارک حضوراصلاح شده ، کودهای شیمیایی،اطلاع رسانی، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، نمونه برداری خاک، تشکیل کمیته پایش و پیش آگاهی و اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم را از اقدامت شاخص انجام شده در تولید سال جاری خواند و بیان داشت:با برنامه های خوبی که داشتیم میزان تولید بذر به 33 هزار تن رسید که این مهم نقش اساسی در میزان افزایش تولید گندم داشت.

سهرابی با بیان اینکه در سال گذشته 950 هزار تن گندم در استان گلستان تولید شد، افزود: افزایش این میزان گندم امسال در حالی اتفاق افتاده که ما نسبت به سال گذشته افزایش سطح کشت محصول کشاورزی نداشتیم.

وی با بیان اینکه در سال 1393 به میزان 399 هزار هکتار گندم کشت شده بود و در سال 1394 این میزان به 381 هزار هکتار کاهش یافت، تصریح کرد: اقدامات شاخصی در سال گذشته اتفاق افتاد که حاصل آن افزایش تولید گندم در استان گلستان شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: اگر برنامهریزی و اجرای توصیههای به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی نبود بارشهای سال گذشته که به 545 میلیمتر در طی سال رسیده بود میتوانست نقطه ضعفی برای کشاورزان ما تبدیل شود.

سهرابی با بیان اینکه مبارزه به موقع با آفات و بیماریها بین 700 تا یک تن در هکتار میزان تولید گندم را افزایش میدهد، افزود: در راستای مبارزه با بیماری و آفت اقدامات خوبی در سال گذشته رقم خورد.

وی با بیان اینکه 25 درصد برداشت گندم از سطح مزارع استان گلستان تا کنون باقی مانده است، ابراز داشت: در حوزه جو میزان تولید 270 هزار تن بود که 213 هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها