خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه پاوه مطرح کرد:
حجت الاسلام امیر حسین غلامی،ذبا اشاره به نقش حضرت خدیجه(س)در زندگی رسول خدا گفت:در مبانی و ارزش های دین مبین اسلام در موضوع ترقی و رشد معنوی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۸۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از پاوه، مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه(س)در نماز خانه شهید همت با حضور کارکنان و بسیجیان شهرستان پاوه برگزار گردید.

حجت الاسلام امیر حسین غلامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه پاوه با اشاره به نقش حضرت خدیجه(س)در زندگی رسول خدا گفت:در مبانی و ارزش های دین مبین اسلام در موضوع ترقی و رشد معنوی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و به همین دلیل است که در طول تاریخ زنانی بوده اند که در تاریخ نقش سازندهای داشته اند از جمله این زنان حضرت خدیجه(س)می باشد.

وی در ادامه برخی  ویژگی های شخصیتی آن حضرت را برشمرد و گفت: نخستین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام عقل وفهم این بانوی مکرم بود که مصداق آن این است که در  آن زمان که دختران را زنده بگور می کردند و زنان را جزءآمار محسوب نمی کردند، حضرت خدیجه(س) با چهار کشور رابطه اقتصادی داشت آن هم یک اقفتصاد بدون ربا حدود چهارصد کارگزار د اشت.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه پاوه ادامه داد: ویژگی دوم توحید بود. حضرت خدیجه(س)قبل از ایمان آوردن به دین حضرت محمد(ص) بت پرست نبود بلکه پیرو دین ابراهیمی بود.

وی افزود: ویژگی سوم شجاعت آنحضرت بود و ویژگی چهارم ایثار است و ایثار مرحله ای بالاتر از انفاق است زیرا انفاق یک دستور عام است ولی ایثار یک دستور خاص.

حجت الاسلام غلامی عنوان کرد: از نمونه های ایثار همین بس که حضرت خدیجه(س) تا قبل از ازدواج با رسول خدا دارای ثروت عظیم بود که همه را در راه اسلام خرج نمود و تا آن زمان در ناز و نعمت زندگی می کرد حاضر شد در شبه ابی طالب همراه دختر پنج ساله اش در میان خار و خاشاک بخوابد و زمانی که رسول خدا برای عبادت در ماه مبارک به غار حرا می رفت برای پیامبرخدا غذا و آب می برد.
ارسال نظرات