خبرهای داغ:
امام‌ جمعه قم با تأکید بر اینکه فرهنگ قرآنی باید در جامعه ترویج شود، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۲۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم، ضمن تقدیر از مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری در راستای برپایی این نمایشگاه، در سخنانی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، انگیزه برای رجوع به قرآن به شکل‌های مختلف از قبیل قرائت، تدبر، تفسیر بیشتر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه این نمایشگاه محلی برای عرضه محصولات قرآنی است می‌تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی ایفا کند و حفظ این فرهنگ از طریق برپایی این نمایشگاه‌ها میسر خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، تصریح کرد: صداوسیما و رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس این خدمات در توسعه فرهنگ قرآنی نقش داشته باشند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، بیان کرد: ترویج قرآن، موضوعی بود که امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند به‌ویژه در اواخر عمر شریفشان نسبت به قرآن اهتمام فراوانی داشتند و رهبر عزیزمان نیز یک شخصیت قرآنی صرف‌نظر از همه توانمندی‌هایی که دارند، محسوب می‌شوند.

آیت‌الله سعیدی گفت: بنابراین کارهای بسیار خوبی هم در عرصه محتوا و هم در عرصه شکلی قرآن در استان قم صورت گرفته است که انصافاً برخی از آن‌ها از مشابه خارجی که در لبنان چاپ می‌شود ازنظر شکلی و ظاهری بسیار مناسب‌تری و آراسته‌تر است.

وی با بیان اینکه امیدواریم نمایشگاه‌های قرآن و عترت سال‌به‌سال با توسعه بیشتری در قم برگزار شود، اظهار کرد: امیدواریم مردم نیز از این نمایشگاه استقبال بیشتری داشته باشند که به دلگرمی ناشران و فعالان قرآنی بیانجامد.
ارسال نظرات