امام جمعه چالوس:

حذف رژیم کودک کش آل سعود از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر رسوایی آمریکاست

امام جمعه چالوس گفت: حذف رژیم کودک کش آل سعود از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر رسوایی آمریکا و سازمان ملل است.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۳۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چالوس با اشاره به مناسبت روز 15 رمضان و ولادت امام حسن (ع)، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) شخصیتی بود که از ویژگی‌های حلم، بردباری، زهد، سخاوت، احسان و اکرام و ... برخوردار بود تا جایی‌که او را کریم اهل بیت نامیدند.

وی با تشریح راز جاودانه ماندن شهید چمران و منفور ماندن بنی‌صدر، بیان کرد: شهید چمران جاودانه می‌شود و الگویی برای همه مسؤولان و خدمتگزاران به‌حساب می‌آید در حالی‌ که بنی‌صدر عبرتی برای همه افرادی‌ که از مقام، منصب و موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند و از مسیر انقلاب و همراهی با مردم جدا می‌شوند و ذلت، دربه‌دری و بدنامی همیشگی را برای خود می‌خرند.

امام جمعه چالوس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار افطاری با مسؤولان و کارگزاران نظام، تصریح کرد: رهبری بزرگوار در این دیدار به نکات مهم و مختلفی از جمله به مسأله برجام و پسابرجام و بدعهدی امریکا و زبان‌درازی نامزدهای ریاست جمهوی امریکا پرداخت و مانند همیشه ضمن دفاع از تیم مذاکره‌کننده و تقدیر از زحمات آنها و توصیه به موافقان و منتقدان برجام در پرهیز از مبالغه و بزرگ‌نمایی نقاط مثبت و یا سیاه‌نمایی در معایب و نقاط ضعف آن طرف مقابل یعنی امریکا را بدذات و اهل دبه درآوردن دانست.

این مسؤول به‌دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مسؤولان و کارگزاران نظام فرمودند: جمهوری اسلامی ابتدا نقض معاهده برجام نمی‌کند اما اگر تهدید کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود؛ جمهوری اسلامی آن‌ را به آتش خواهد کشید و این حقی است که خداوند در قرآن کریم به‌ ما داده است.

راشدی‌نوری به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های علمی، توانمندی اقتصادی و دفاعی‌ کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: براساس فرمایشات معظم‌له جمعیت جوان کشور از عوامل اقتدار و توانمندی‌های اساسی و مهم است.

وی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در مورد اینکه وحدت و انسجام ملی از عوامل مهم اقتدار در کشور است که باید با وجود اختلاف سلیقه سیاسی باید آن‌ را حفظ کرد، گفت: برخی‌ها چنان اختلاف سلیقه‌ها را بزرگ می‌بینند و در جهت حذف طرف مقابل حرکت می‌کنند مثل اینکه هیچ وظیفه و مأموریتی جز پایمال کردن طرف مقابل ندارند.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه در صحنه بین‌المللی رسوایی آمریکا و سازمان ملل در تأیید جنایات رژیم کودک‌کش آل‌سعود که تحت فشار سعودی‌ها در طول یک‌هفته سازمان ملل نظرش را تغییر می‌دهد، اظهار کرد: دبیر‌کل سازمان ملل با رشوه و فشار امریکا و صهیونیست‌ها نام عربستان را از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر حذف می‌کند.

راشدی‌نوری در پایان گفت: همان‌طور که آمریکا در جریان 11 سپتامبر عربستان سعودی را متهم به دست داشتن در این حادثه کرد و وقتی که خواست گزارش حقیقت‌یاب را در این‌باره منتشر کند عربستان سعودی تهدید کرد و سرمایه‌های خود را از آمریکا خارج می‌کند و  سبب شد تا آن گزارش را منتشر نکند، بنابراین جنایات و رسوایی آمریکا موضوعی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها