مدیرکل شیلات استان لرستان:

لرستان جزء سه استان نخست اجرای طرح پرورش ماهی در قفس/ بازارچه آبزیان در خرم‌آباد راه‌اندازی شود

مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: استان لرستان جزء سه استان نخست کشور در بحث پرورش ماهی در قفس است و این طرح را به‌ صورت ویژه جلو می‌برد.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۴۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، کیارش بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شیلات استان لرستان برگزار شد اظهار دشت: حدود 500 مزرعه پرورش ماهی در استان لرستان وجود دارد که 13 هزار نفر در این مزارع به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی تولید آبزیان را در سال‌های گذشته حدود 20 هزار تن برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی انجام‌شده تا میزان تولیدات آبزیان را در سال 95 به 24 هزار تن برسانیم.

مدیرکل شیلات لرستان بابیان اینکه سالانه حدود هزار و 200 تن ماهی گرم آبی در استان تولید می‌شود عنوان کرد: در لرستان 146 میلیون قطعه بچه ماهی به‌ صورت رسمی تولید می‌شود که در این زمینه استان لرستان رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سه مجتمع پرورش ماهی در استان تکمیل‌شده است بیان کرد: دو مجتمع پرورش ماهی نیز در دست‌ساخت است که با راه‌اندازی این مجتمع‌ها تولیدات استان به هفت هزار تن می‌رسد.

بیرانوند در رابطه با اعتبارات حوزه شیلات تصریح کرد: سقف اعتباری این اداره در سال 92 حدود 100 میلیون تومان بود که این اعتبار در سال 94 به بیش از هشت میلیارد تومان رسید که امیدواریم این مبلغ را در سال 95 به 10 میلیارد تومان برسانیم.

وی در رابطه با پرورش ماهیان خاویاری در استان خاطرنشان کرد: یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت 50 تن در استان راه‌اندازی شده و برای افزایش تولید آن اقدامات اولیه‌ای اخذ مجوز و تسطیح آن انجام‌شده تا بتوانیم در ماه‌های آینده مجتمع آن را کلنگ زنی کنیم.

مدیرکل شیلات لرستان به صادرات ماهی به خارج از استان و کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 100 تن ماهی به کشورهای همسایه صادر شد اما این بستر وجود دارد تا در صورت سرمایه‌گذار صادرات بیشتری انجام شود.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 27 به‌ طور حتم یکی از مجتمع‌های پرورش ماهی استان تا پایان امسال باید به بخش خصوصی واگذار شود.

بیرانوند یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات را تولید هزار تن ماهی در قفس دانست و افزود: تا پایان سال 95 باید هزار تن ماهی در قفس در استان تولید شود که می‌توان گفت خوشبختانه در این برنامه جلو هستیم و تاکنون 500 تن آماده‌شده است.

وی بابیان اینکه هفت تعاونی شیلات در سطح استان وجود دارد عنوان کرد: تا دو ماه آینده اتحادیه مرکزی نیز در استان تشکیل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار