خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حقوق های میلیونی برخی مدیران به انقلاب اسلامی ضربه می زند.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۵۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه گرگان که در مصلای وحدت این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ حوادثی اتفاق افتاده است که خیلی ها به دنبال توجیه آن هستند اما این راه درستی نیست چون زمان اجازه این کار را نمی دهد و نمی توان چیزی را پنهان کرد.

وی ادامه داد: امروز زمان انفجار اطلاعات است و حقایق تاریخی پنهان نمی ماند و روشن می شود. امام علی(ع) یکی از کسانی بودند که حوادث را از قبل پیش بینی و همچنین شخصیت ایشان باعث شد زمانی که به پیشنهاد خلافت را دادند، فرمودند: اگر تمام ثروت و ملک جهان را به من بدهند، خلافت را نمی پذیرم.

وی با بیان اینکه انسان نباید توجیه گر تاریخ باشد، گفت: همه ما انسان ها باید محقق تاریخ باشیم و به کلمات نورانی امام علی(ع) که در مسئله تقوا، حکومت داری و انسان بیان شده است، توجه کنیم.

آیت الله نورمفیدی در خبطه دوم نماز جمعه گرگان تصریح کرد: روز ۲۸ خردادماه به نام روز جهانی بیابان زدایی نامگذاری شده است. یکی از مشکلات حال حاضر بشر مسئله بیابان زایی بوده که در حال افزایش است و به اندازه ای مهم و دارای اهمیت است که جهان یک روز را در این رابطه نامگذاری کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: به علت زندگی ماشینی و گازهای تولید شده توسط فعالیت های انسان، بسیاری از زمین های مرغوب دنیا به بیابان تبدیل شده است و همه ما انسان ها باید مراقب منابع طبیعی از جمله جنگل ها، مراتع و رودخانه ها باشیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، گفت: دکتر چمران همیشه در میدان جهاد و جنگ بود و مثل عارفان در شب ها اهل مناجات و اشک بود. شب ها به مانند عارفان اهل مناجات با خدا بود و شخصیت پرورش یافته از امام علی(ع) داشت.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روز اول تیرماه مصادف با آغاز هفته قوه قضاییه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری برآن دارند .از جمله وظایف قوه قضاییه ایجاد ساز و کار مناسب برای ایجاد عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، تامین سلامت ارکان قوه قضاییه با نظارت مناسب و مبارزه اساسی با فساد است که باید در کشور عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی و اداری به نظام جمهوری اسلامی ضربه می زند، اظهار کرد: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده قوه قضاییه قرار دارد و می توان مهم ترین وظیفه آن را ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد که باید در این مسئله بسیار مراقب بود. در روزهای گذشته بر روی حقوق های چند ملیونی مدیران بانک ها بسیار صحبت شده است و مردم نیز از این مسئله ناراضی هستند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی کشور به دلیل نداشتن سرمایه راکد شده است و بسیاری از کارگران نیز در تمام سالیان زندگی خود ۲۴۳ میلیون حقوق یک ماه مدیر بانک را نخواهند دید لذا گرفتن ۲۴۳ میلیون حقوق در ماه برای یک مدیر بانک انصاف نیست و باعث ایجاد تناقص بین مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: برای پایداری نظام جمهوری اسلامی باید با مفسدان و پدیده شوم فساد برخورد جدی شود و به کسی اجازه داده نشود تا مبالغ بسیاری را از دولت دریافت کنند.

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: نعمت های خداوند بی زحمت به دست نمی آید و باید در مصرف آنها نیز صرفه جویی کرد . آب مهمترین نعمت خداوند است و همه مردم باید در مصرف آن صرفه جویی کامل را داشته باشند چراکه انسان بدون آب نمی تواند زندگی کند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در کشور ما مصرف آب بی رویه است و طبق برآوردهای انجام شده ۹۰ درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می شود. باید الگوی مصرف را در جامعه تغییر دهیم و به سمت استفاده از آبیاری قطره ای برویم تا هدررفت آب را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها