نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: مشکل اساسی رکود و بیکاری بیشتر از تحریم‌ها متوجه سیاست‌ و برنامه‌ریزی‌ دولت هاست.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۶۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در حل مشکل رکود و بیکاری، شتاب حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را افزون‌تر می‌کند،خواستار توجه جدی و اقدام عملی برای رفع آن ها شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب «توانمندی اقتصادی» و «توانمندی دفاعی بازدارنده» را که از عوامل اقتدار کشور دانست.

آیت الله شبستری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید به اینکه باید طراحی و نقشه دشمن را شناخته و برای مقابله با آن، طراحی کلان و مصونیت بخشی داشته باشیم، افزود: ضعیف کردن و از بین بردن ایمان اسلام مردم به خصوص نسل جوانان از توطئه‌های مهم دشمن بوده و می‌خواهند از طریق فضای مجازی ایمان اسلامی جوانان را متزلزل کنند.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر امور جوانان به ویژه مسائل فرهنگی جوانان تصریح کرد: مسائل جوانان قابل توجه بوده و باید حمایت شوند، فضای مجازی و ماهواره‌ها تلاش می‌کنند ارزش‌های اسلامی را تخریب و تضعیف کنند تا جوانان از ارزش‌های اسلامی فاصله بگیرند.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر و دغدغه رهبری درباره مسائل فرهنگی و توطئه‌های دشمنان در این زمینه که از آن تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نام برده‌اند، افزود: دشمن به دنبال اندلس کردن ایران اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: دشمنان، خوشبختانه از هجمه جنگی و اقتصادی نتیجه‌ای نگرفتند ولی به دنبال هجمه فرهنگی و گسترش آن هستند تا آن بلایی که سر اندلس(اسپانیای فعلی) آوردند را سر ایران بیاورند.

آیت الله شبستری ترویج مواد مخدر را از دیگر توطئه‌های دشمنان عنوان و بیان کرد: مواد مخدر در حال حاضر بیشتر به جای اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد جنبه سیاسی پیدا کرده است و استعمارگران می‌خواهند با ترویج مواد مخدر در کشورهای اسلامی غیرت از جامعه برچیده شود تا مردم توان استقامت در برابر توطئه‌های دشمن را نداشته باشند تا بر سلطه خود را بر آنان حاکم کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله برجام و عمل نکردن آمریکایی‌ها به تعهدات خود اشاره و اظهار داشت: وظیفه طرف مقابل، برطرف کردن تحریم‌ها بود اما به این وظیفه عمل نکرده است و اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عقب‌نشینی دبیر کل سازمان ملل از موضع قبلی خود و خارج کردن عربستان از لیست سیاه سازمان ملل اظهار داشت: واقعا چقدر جای بسی تاسف و شرمندگی است که سازمانی که باید پناهگاه مظلومان و مرجع عدالت باشد به خاطر تهدید حمایت نکردن مالی رژیم کودک کش عربستان این طوری عمل می‌کند.

وی ضمن محکوم کردن عمل شرم آور دبیر کل سازمان ملل در خارج کردن عربستان از لیست سیاه سازمان ملل به خاطر جنایایتش در یمن از کشورهای غیرمتعهد و کشورهای که خیلی وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارند خواست غیرت نشان دهند و سازمان ملل را از این رسوایی و بی‌آبرویی نجات دهند.

عضو خبرگان رهبری با تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امیدواریم که با تاسی به سیره ائمه معصومین(ع) فقرا و نیازمندان جامعه فراموش نشوند چراکه مردم مسلمان باید با چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی، حال فقرا و مستمندان را درک و نسبت به تامین نیاز آن ها حرکت کنند.


ارسال نظرات