نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه سازمان ملل ابزار دست آمریکا است گفت: با استکبار جهانی از سر سازش نباید وارد شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۰۸۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از نشانه های اهل تقوا جود و کرم است.

میلاد امام حسن(ع) سر آغازی برای اتصال نبوت و امامت بود

وی با اشاره به روایتی از امام حسن(ع) در رابطه با مسئله جود و کرم عنوان کرد: این امام بزرگوار می فرماید که کرم، جود و بخشش آن است که قبل از آنکه فقیری از شما درخواست کمک کند شما به او ببخشید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در مقابل جود، بخشش و کرم، «پستی» وجود دارد به این معنی که انسان کوچک بین باشد و بخشش اندک داشته باشد عنوان کرد: در آستانه نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت هستیم و این روز را به عنوان روز اکرام ایتام نامگذاری کرده اند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ولادت امام حسن(ع) علامت و شاخصی برای استمرار نبوت بود عنوان کرد: میلاد امام حسن(ع) سر آغازی برای اتصال نبوت و امامت بود.

وی با تاکید بر اینکه فضائل امام حسن(ع) بالاتر و بیشتر از آن بوده که بتوانیم آنها را بگویم گفت: حلم، بردباری بی پایان، علم فراوان، عبادت و بندگی، جود و بخشش و ... از جمله خصلت ها و ویژگی های این امام بزرگوار بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه با بیان اینکه امام حسن(ع) کریم اهل بیت هستند افزود: علامه مجلسی می فرماید آن حضرت در زندگی دو بار اموال خود را بین فقرا تقسیم کرد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه بخشش، اکرام ایتام بوده و ما باید به فکر یتیمان باشیم افزود: هیچ حسنه ای در اسلام بالاتر از اکرام یتیم و اطعام نیازمندان نیست.

وی با تاکید بر اینکه ما باید سیره اهل بیت را در این زمینه دنبال کنیم افزود: جای بسی تاسف است که از سیره اهل بیت ما فاصله گرفته ایم، اهل بیت به فکر فقرا، ایتام و نیازمندان بودند، ما چقدر به فکر هستیم؟

سازمان ملل ابزار دست آمریکا است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود به رسوایی بزرگ آمریکا و سازمان ملل در رابطه با حذف نام عربستان از لیست سیاه کودک کشی اشاره کرد و افزود: این اقدام کار عجیبی بود که در سازمان ملل اتفاق افتاد و این در حالیست که این امر در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه عربستان سعودی در این مدت ۱۵ ماه به سرزمین اسلامی یمن تجاوز کرد و ۹ هزار انسان بی گناه را به شهادت رساند بیان داشت: مساجد، بیمارستان ها، اماکن دولتی، زیرساخت های اقتصادی این کشور را ویران کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان ملل عربستان ۶۰ درصد کودکان یمنی را کشته است افزود: این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل در گزارشی می گوید که عربستان ما را تهدید کرده و به ما پول نخواهد داد و با تاسف ادامه می دهد که ما به ناچار نام عربستان را از لیست سیاه کودک کشی حذف کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خطاب به دبیر کل سازمان ملل گفت: تو نام عربستان را از لیست سیاه کودک کشی حذف کن و افسوس بخور اما باید بدانید که نام آل سعود برای همیشه تاریخ در فهرست نام های سیاه و ننگین خواهد ماند.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: این اقدام سازمان ملل نشان داد که ابزار دست آمریکا بوده و در اختیار آمریکا است.

با استکبار جهانی از سر سازش و مذاکره نباید وارد شد

وی در ادامه با بیان اینکه ما متاسفانه هم اکنون شاهد این هستیم که دولت بحرین در ماه مبارک رمضان دست به اقدامات غیر انسانی، شرعی و دینی در این کشور زده است افزود: دولت بحرین مساجد و نماز جماعت را تعطیل کرده و چند نفر از علمای مسلمان دینی این کشور را دستگیر و زندانی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ایجاد فضای امنیتی در شهرهای بحرین از سوی دولت این کشور بیان داشت: دولت بحرین از آمریکا و آل سعود دستور می گیرد اما باید بداند که اینگونه اقدامات مسئله بحران بحرین را پیچیده تر می کند و جوابی نخواهد گرفت.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در سخنان خود تاکید داشتند که ما دشمن داریم و دشمنی آمریکا، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک دشمنی خاص است چرا که آنها بر سر موجودیت ایران حرف دارند و می خواهند که جمهوری اسلامی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه با استکبار جهانی از سر سازش و مذاکره نباید وارد شد تصریح کرد: کسانی که دنبال سازش و مذاکره با آمریکا بوده سخت در اشتباه هستند چرا که آمریکا شیطان بزرگ بوده و امکان مذاکره با او در هیچ زمینه ای وجود ندارد و تجربه نیز این را ثابت کرده است.

فرزند آوری باید در خانواده ها یک اصل باشد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه نمونه این امر نیز موضوع پرونده هسته ای بوده که ایران به تعهدات خود عمل کرد و این در حالیست که آمریکا در مقام عمل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است افزود: آمریکا فقط حرف زده و هنوز تحریم ها علیه ایران برداشته نشده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه بدعهدی، بدجنسی و بدذاتی آمریکا همواره ادامه دارد چرا که خوی استکباری دارد گفت: با استکبار جهانی نرمش معنا ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به تاکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش و تقویت توانمندی های جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ما باید توان اقتصادی، جمعیتی و ... خود را افزایش دهیم، باید جمعیت افزایش پیدا کند و فرزند آوری باید در خانواده ها یک اصل باشد چرا که جمعیت جوان قدرت آفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه داشتن سلاح ها و موشک ها قدرت آفرین است تصریح کرد: همچنین داشتن اقتصاد مقاومتی قدرت آفرین است و ما باید استقلال اقتصادی خود را با اجرای اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم.

دنبال کردن اقتصاد مقاومتی یک وظیفه شرعی است

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اقتصاد ما باید از این وضعیت بیرون آید بیان داشت: مشکلات اقتصادی و بیکاری بزرگترین مشکل ما بوده و در لرستان نیز وضعیت به همین گونه بوده و تنها راه حل روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های موجود در کشور بیان داشت: همه باید کمک کنند و همکاری کنند تا اقتصاد مقاومتی به ویژه در لرستان تحقق پیدا کند تا بیکاری رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نباید در اقتصاد مقاومتی دچار انحراف شویم گفت: در این زمینه باید به دنبال صنایع کوچک و متوسط باشیم و اقداماتی انجام دهیم که اشتغالزا باشد و اولویت ها را در نظر بگیریم.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: دنبال کردن اقتصاد مقاومتی برای حفظ استقلال اقتصادی یک وظیفه شرعی است.

ارسال نظرات