امام جمعه گچساران گفت: تذکرات امام جمعه تذکرات یک انسان ناصح است و مسئولان نباید مقابل این نصایح موضع‌گیری کنند.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۴۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: مؤمنان همواره مورد لطف و عنایت ویژه خداوند قرار دارند زیرا دارای دو بال پرواز تقوا و پرهیزکاری هستند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم و ضرورت توجه به ارتباطات با افراد مؤمن و صالح گفت: انسان باید در ارتباطات خود با دیگران با انسان‌های صالح و مؤمن ارتباط داشته باشد زیرا در بسیاری از مواقع دوستی‌ها سرنوشت دنیوی و اخروی یک انسان را رقم می‌زند.

حجازی خاطرنشان کرد: انسان مؤمن می‌تواند سبب دوری انسان‌ها از انحرافات و غفلت‌ها و راه نجاتی برای رهایی از گناهان و نافرمانی‌های خداوند شود.

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه باز شدن درهای رحمت خداوند به روی انسان‌ها بوده و در این ما شیاطین و بدی‌ها در غل و زنجیر هستند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود با تأکید بر لزوم افزایش قدرت کشور به مسئولان متذکر شدند که برای قدرتمند شدن باید تلاش بیشتری انجام داد.

وی در ادامه به نقل سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و تحلیل آن پرداخت.

حجازی با اشاره به میلاد امام حسن(ع) و تبریک این روز افزود: میلاد امام حسن مجتبی(ع) به عنوان روز اطعام نامگذاری شده زیرا ایشان علاوه بر خصوصیات بارز در این خصوص دو بار تمامی زندگی خود را با فقرا تقسیم کردند.

امام جمعه گچساران با تأکید بر لزوم توجه به نیازمندان و ایتام عنوان داشت: وظیفه دینی ما حکم می‌کند که دستگیر فقرا و نیازمندان باشیم زیرا  این امر از آموزه‌های دینی ما مسلمانان است.

وی در ادامه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: مواد مخدر یکی از مواد خانمانسوز بوده که دین و دنیای انسان را بر باد می‌دهد.

حجازی ضمن تشکر از تلاش نیروهای انتظامی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: تلاش نیروی انتظامی در این خصوص قابل تقدیر بوده اما در این راستا آمادگی نیروهای انتظامی باید همواره مدنظر باشد.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تذکرات ائمه جمعه تذکرات یک انسان ناصح بوده کسی که نصیحت می‌کند؛ نیاییم مقابل تذکرات امام جمعه چه در گچساران و چه دیگر نقاط استان موضع بگیریم.

حجازی با بیان اینکه امام جمعه تجربه دارد، افزود: اگر بنا بر تبیین توسط امام جمعه باشد خیلی‌ها غرق می‌شوند، بنای امام جمعه بر حفظ آبروی مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: امام جمعه متقن و محکم و مستدل در پشت تریبون سخن می‌گوید، با استناد به قرآن و قصد بازی با آبروی کسی را ندارد.

حجازی متذکر شد: دوستان مقابل نصایح امام جمعه موضع نگیرند، زیرا اگر لازم شد امام جمعه حرف بزند خیلی‌ها باید حساب خود را بالا و پایین کنند.

امام جمعه گچساران بیان کرد: در این صورت موضوع قابل جمع کردن نیست، پس تلاش کنید مقابل نصایح امام جمعه موضع نگیرید.

حجازی یادآور شد: اگر امام جمعه وقتی سخنی را اعلام می‌کند که موضوعی روشن شده باشد؛ همه مردم می‌دانند و دوستان نباید خود را به تقابل و تغافل بزنند.

وی با بیان اینکه تذکر توسط امام جمعه رسمی در مبانی دینی است، عنوان کرد: مسئولان به جای تقابل در پی بررسی و برطرف شدن مشکل باشند.

ارسال نظرات