امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز تصور دوستی با آمریکا را توهمی غلط و اشتباه دانست.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۶۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت، امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه، فضیلت های ماه مبارک رمضان را یادآور شد و گفت: کسی تماما از فضیلت های ماه مهمانی خدا بهره مند می شود که روزه خاص شود؛ یعنی به غیر از نخوردن و نیاشامیدن تمام اعضا و جوارح او روزه باشند و حتی مکروهی را انجام ندهد.

حجت الاسلام «ابوالقاسم غفوری» با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: متاسفانه دیده می شود که در ماه رمضان عده ای بدون عذر، روزه خواری می کنند؛ کس که به عمد روزه واجب را نشود روح ایمان از او بیرون می رود.

خطیب جمعه تفت باتبریک پیشاپیش ولادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت تصریح کرد: ماه رمضان فرصت ویژه ای برای اطعام و انفاق نیازمندان و دستگیری از کسانی است که مشکلات مادی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبری را یادآور شد و اظهارداشت: رهبر انقلاب در این دیدار طی سخنانی مفصل و مهم، مسائل بسیار کلیدی داخلی و خارجی را تحلیل و تببین کردند.

امام جمعه تفت افزود: رهبری در این دیدار به باور غلط کنار آمدن با آمریکا اشاره کردند و گفتند: این تصور نادرست و اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند مورد محبت آمریکا قرار گیرد توهمی بیش نیست چراکه آمریکا دست از گرگ بودن و دشمنی برنخواهد داشت و تصور اینکه مشکلات ایران و آمریکا سوتفاهم است و از طریق مذاکره حل خواهد شد، غلط است.

حجت الاسلام غفوری اذعان داشت: مسئله برجام و ارزیابی انجام تعهدات طرف مقابل بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب بود که ایشان با بررسی زوایای مختلف برجام و با تجلیل از تلاش مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان، تاکید کردند: جمهوری اسلامی برجام را نقض نخواهد کرد چراکه میداند طرف مقابل دنبال بهانه است و از طرفی وفای به عهد، حرف و دستور قرآن است اما اگر امریکا بخواهد بدعهدی کند که امروزتهدید به پاره کردن برجام نیز می کنند ما برجام را به آتش خواهیم کشید.

امام جمعه تفت، همچنین 27 خرداد سالروز تاسیس جهاد کشاورزی را یادآور شد و گفت: حوزه کشاورزی مهمترین نقش را در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی دارد و امیدواریم مسئولان جهاد کشاورزی تمام هم و غم خود را برای این حوزه و تحقق اقتصاد مقاومتی بگذارند.

وی تاکید کرد: ما در اواخر سال از مدیران شهرستان می خواهیم تا با تریبون نماز جمعه به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی بپردازند.

وی با انتقاد از برگزاری تعزیه در تفت گفت: برگزاری تعزیه در ماه مبارک رمضان هیچ سنخیتی ندارد؛ رمضان ماه عبادت و بندگی است و برگزاری تعزیه هیچ ارتباطی با رمضان ندارد؛ پیشنهاد ما به عزیزان برگزاری برنامه های معنوی و عبادی در این ماه است.

سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و سالروز شهادت آیت الله صدوقی از دیگر محور سخنان امام جمعه تفت بود.

صبح تفت
ارسال نظرات