خبرهای داغ:
امام‌ جمعه لارستان با تأکید بر اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید به مسائل سیاسی روز کشور و جهان آگاهی داشته باشند و نسبت به آن تحلیل کنند، گفت: محیط‌های علمی نباید آلوده به حاشیه‌سازی‌های سیاسی شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۲۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

حجت‌الاسلام‌ مختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ظهر امروز این شهر در جمع مردم روزه‌دار با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان و سران قوا با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: تنها راه مقابله با نقشه دشمن افزایش روزافزون توانمندی‌های کشور است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی بارها به اشکال مختلف به ملت ما ثابت ‌شده که قوانین و مجامع بین‌المللی بازیچه‌ای در دست استکبار جهانی برای نیل به اهداف پلید آنان است، افزود: باوجود کشته شدن ده‌ها هزار مردم مظلوم در کشور یمن توسط رژیم عربستان با سلاح‌های کشورهای غربی، حتی یک قطعنامه از سازمان کذایی ملل متحد بلند نشده است.

امام‌ جمعه لارستان با تأکید بر اینکه غربی‌ها برای ما غمخوار و همراه نیستند، تصریح کرد: تمام تکیه ما باید به درون کشور باشد تا خود را در عرصه‌های مختلف توانمند و مستقل کنیم.

موسوی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، که ایمان اسلامی نخستین توانمندی است، ادامه داد: دشمن از تمام امکانات خود و به‌ویژه فضای مجازی برای ضربه زدن به نسل جوان انقلاب اسلامی بهره می‌برد.

وی تأکید کرد: برای حفظ و عمق‌بخشی به اصول انقلاب اسلامی در جامعه به‌عنوان یکی از زمینه‌های اقتدار اهتمام مردم و مسؤولان به مباحث و مشکلات فرهنگی است.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه پیشرفت‌های علمی کشور دومین عامل اساسی توانمندی کشور است، یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی به‌شدت مخالف پیشرفت علمی کشور ایران هستند و برای متوقف کردن آن به ترور دانشمندان متوسل شدند.

امام‌ جمعه لارستان با تأکید بر هوشیاری در برابر خباثت‌ها و دسیسه‌های دشمنان، گفت: باید فضایی در اماکن علمی و تحقیقاتی کشور حاکم شود که محققان، دانشمندان و اساتید با یک ذهن کامل فارغ از مسائل دیگر به رشد علمی، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری مبادرت کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید محیط‌های عملی آلوده به حاشیه‌سازی‌ها شود، تأکید کرد: نباید دانشگاه‌ها دچار سیاسی‌کاری‌ها شود.

موسوی بابیان اینکه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باید به مسائل سیاسی روز کشور و جهان آگاهی داشته باشند و نسبت به آن تحلیل کنند، تصریح کرد: در محیط‌های علمی نباید سیاسی‌کاری صورت گیرد.

امام‌ جمعه لارستان شهید چمران را یک نیروی واقعی انقلابی و تکلیف‌مدار دانست و ادامه داد: این شهید بزرگوار با رها کردن تمام امکانات رفاهی، با شنیدن فریاد مظلوم با بصیرت و آگاهی گام به‌سوی حضرت حق برداشت و الگویی برای جامعه علمی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه راه مبلغان و روحانیان همان راه انبیا، اوصیا و ائمه اطهار (ع) است، تصریح کرد: ثمرات مجاهدت علما به‌واسطه علمای بزرگی مانند مرحوم آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی (ره)، مرحوم آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری (ره) و مرحوم حجت‌الاسلام سید مجتبی نوربخش در لارستان دیده و حس می‌شود.

موسوی بابیان اینکه تجمع‌ها و همایش‌ها باید در چارچوب قانون باشد، گفت: خواست جدی ما از مسؤولان و مجریان تجمع‌ها و همایش‌های است که قانون به‌طور کامل در آن‌ها رعایت شود.

امام‌ جمعه لارستان در پایان خطبه دوم در مورد مناسبت‌های سالروز انفجار تروریستی در حرم امام رضا (ع) توسط منافقین، گرامیداشت میلاد امام حسن (ع)، سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 و روز اصناف نکاتی را مطرح کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها