خبرهای داغ:
امام‌ جمعه قائمیه گفت: در توانمندسازی اقتصاد تنها تولید کارساز نیست و با توزیع و مصرف هر سه باید در توانمندسازی اقتصاد نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۳۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

حجت‌الاسلام قهرمان عباسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این بخش با گرامیداشت میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) در سخنانی اظهار داشت: اطعام و اکرام یکی از خصلت‌های پسندیده معصومین بوده و کسانی که سیره معصومین الگوی زندگی آن‌هاست باید این سنت را در زندگی خود همیشه زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: کمک‌های ما به محرومان باید مشکلی از مشکلات اساسی آنان را مرتفع کند و اگر کمک‌ها به‌تنهایی این اثر را ندارد آن‌ها را در کنار کمک دیگران قرار دهیم مانند عضو شدن در یک مجمع خیران تا برطرف‌کننده مشکل اساسی محرومان باشد.

امام‌ جمعه قائمیه با اشاره به مضرات و آسیب‌های مواد افیونی تصریح کرد: مواد مخدر در جامعه ما یک آسیب بزرگ اجتماعی بوده و هر خانواده دارای معتاد، یک مرکز آسیب محسوب می‌شود که در رفع این آسیب اگر تمام اعضای خانواده، مسؤولان مربوطه، خانواده‌هایی که از این آسیب در سلامت هستند همکاری و مشکل‌گشایی نکنند، امنیت اجتماعی به خطر می‌افتد.

عباسی، ضعیف بودن اعتقادات و گرایش‌های دینی و معنوی در برخی خانواده‌ها، ناهماهنگی و یا عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر و عدم رشد آگاهی و آموزش‌های لازم را ازجمله عوامل آسیب‌های مواد مخدر در جامعه برشمرد.

وی با بیان اینکه در توانمندسازی اقتصاد، تنها تولید، کارساز نیست تصریح کرد: تولید، توزیع و مصرف هر سه باید در توانمندسازی اقتصادی نقش‌آفرینی کنند به‌طوری‌که ما در هر سه موضوع باوجود توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مهم و کارساز دینی که داریم  دچار مشکل هستیم.

امام‌ جمعه قائمیه با اشاره به آیات و احادیث در مورد اسراف گفت: اسراف ما را از دایره بندگی خدا و اطاعت از او خارج می‌کند و فقط مصرف بی‌رویه را شامل نمی‌شود بلکه تولید جنس نامرغوب و غیراستاندارد را نیز دربرمی‌گیرد.

عباسی ادامه داد: امروزه مصرف بی‌رویه و بی‌جا و بیش‌ازحد آب، برق، گاز، تلفن، پوشاک، غذا، نوشت‌افزار و... در جامعه به‌صورت عادت درآمده و خارج از حد معقول شمرده شده است.

وی در پایان گفت: مصرف‌زدگی یکی از معضلات اقتصادی در جامعه ما است که اگر علاج نشود زندگی راحتی نخواهیم داشت و این روش با سبک زندگی اسلامی هم‌خوانی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها