جامعه بی دین جامعه‌ای فاسد است

اهمیت و جایگاه دین در زندگی و جامعه اسلامی به اندازه‌ای است که اگر در آن جامعه دین وجود نداشته باشد آن جامعه فاسد است و باید از آن دوری کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۴۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مشگین‌شهر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر ضمن گرامی‌داشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: شغل رانندگی از جمله مشاغل سخت است اما به لحاظ خدماتی که به مردم ارائه می دهند در نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و این بهترین پاداش برای رانندگان است لذا رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی به لحاظ شرایط کاری در سطح شهر مبلغ خوبی برای ترویج فرهنگ عمومی هستند که لازم است در راستای فرهنگ سازی صحیح همت مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف در جامعه گفت: جایگاه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه و در بین رانندگان از اهمیت های خاصی برخوردار است و تک تک رانندگان آمر امربه معروف و نهی از منکر در جامعه هستند لذا لازم است رانندگان در جهت انجام وظایف خود به عنوان آمر امربه معروف و نهی از منکر نقش مهمی در فرهنگ سازی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دین شرف هر مسلمانی است افزود: اهمیت و جایگاه دین در زندگی و جامعه اسلامی به اندازه‌ای است که اگر در آن جامعه دین وجود نداشته باشد آن جامعه فاسد است و باید از آن دوری کرد.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از سخنان خود با اشاره به فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه مهمانی خداست و مهمانی خدا لیاقت و توفیق می خواهد و هر نفسی که روزه دار می‌کشد نوعی عبادت است و این توفیق خداوند برای بندگان است که موهبت‌های خود را در این ماه به بندگان عطا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اعمال این ماه مبارک اقامه نماز اول وقت است که با خواندن نماز اول وقت به خداوند نزدیک تر می شویم و خداوند در همه حال پشتیبان ما خواهد بود و روزی آنها را تامین و آرامش معنوی می‌دهد.

وی اظهار داشت: نماز اسلحه ای در برابر شیطان و وسیله ای برای اجابت دعا و توشه ای برای آخرت مسلمانان است لذا سعی کنید در خواندن نماز غفلت نکنید که یقین داشته باشید کسانی که به دعا و نماز مشغول هستند بهترین و محبوب‌ترین بندگان نزد خدا بوده و نماز بهای بهشت برای آنها خواهد بود

ارسال نظرات