رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر با بیان اینکه 20 محفل قرانی در مشگین‌شهر برگزار می‌شود گفت: در ایام ماه پر برکت رمضان بیش از 70 مبلغ دینی به مساجد شهرستان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۹۶۲۵۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

حجت الاسلام یدالله نعمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشگین شهر ضمن گرامی داشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: طبق روال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع و مختلفی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به محافل قرآنی، جزئ خوانی قرآن کریم، برگزاری همایش، مراسمات شب‌های احیاء و ... اشاره کرد.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان در اکثر مساجد شهرستان محافل انس با قرآن برگزار می‌شود که برای 20 مورد از مساجد برنامه ویژه ای با عنوان شبی با قرآن با همکاری دارالقرآن، ارشاد، سپاه شهرستان، بخشداری‌ها و هیئت امنای مساجد برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قبل از اغاز این ایام مبارک مساجد سطح شهرستان به همتهیئت امنای مساجد و جوانان محل غباروبی و عطر افشانی شده بود تا وارد ماه رمضان شویم.

حجت الاسلام نعمتی افزود: در آغازین روزهای ماه مبارک رمضان همایش روحانیون با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه شهرستان برگزار شده و روحیانیون در خصوص برنامه های قرآنی و مساجد توجیه شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مساجد شهرستان دارای روحانی برای اقامه نماز هستند لذا برخی از مساجدی که فاقد روحانی بودند بالغ بر 60 روحانی بومی شهرستان شناسایی به به شهرها و روستاهای مختلف شهرستان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر روحانیان بومی شهرستان 15 روحانی از حوزه علمیه قم که بومی این منطقه هستند در ایام ماه مبارک رمضان به این شهرستان اعزام شده و در خدمت مردم این شهرستان می‌باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر گفت: در طول این ماه محافل قرآنی در مساجد و منازل فعال است و هر روز یک جزء از قرآن کریم در مسجد امیرالمونین (ع) شهرستان قرائت می‌شود.

وی افزود: در طول این ماه دوره تربیت معلم روخوانی قرآن کریم با حضور اساتید قرانی برگزار شده و در طول این ماه مسائل قرآنی را در محافل مختلف تشریح می‌کنند.

وی در خصوص برنامه های شهادت امام علی (ع) گفت: در ایام شهادت امام علی (ع) دستجات عزاداری در سطح شهر حضور فعال خواهند داشت و همچنین مراسمات احیاء در 30 درصد از مساجد به نحو احسن اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات